UOKiK do Cyfrowego Polsatu: wskazane byłoby zwrócenie opłat za transmisję Euro 2016 (aktualizacja)

UOKiK do Cyfrowego Polsatu: wskazane byłoby zwrócenie opłat za transmisję Euro 2016 (aktualizacja)22.06.2016 15:58

UOKiK przyjrzał się już pierwszym skargom klientów CyfrowegoPolsatu, którzy wykupili na platformie ipla dostęp do internetowejtransmisji meczów Euro 2016 w rozdzielczości HD, a zobaczyli pokazslajdów. Już widać, że tym razem firmie Zygmunta Solorza-Żakanie będzie łatwo. Pierwszym pytaniem, jakie UOKiK zadałoperatorowi było to, jak zamierza zrekompensować niewłaściweświadczenie usług.

Za jakość HD uznajemy wideo w rozdzielczości przynajmniej 720p– tymczasem praktycznie żaden z klientów, którzy zapłacili 99zł za możliwość oglądania meczów Euro 2016 w takiejrozdzielczości oglądać transmisji nie był w stanie. Wcale nielepiej było też z niższymi rozdzielczościami – wideo przycinałosię nieustannie, zarówno w kliencie przeglądarkowym (napisanym wSilverlighcie) jak i mobilnym. W wysłanych do UOKiK-u skargachklienci narzekali też, że operator nie reagował na ich reklamacjezgłaszane czy to drogą elektroniczną czy przez infolinię.

Prezes UOKiK-u zażądał więc wyjaśnień od Cyfrowego Polsatu iTelewizji Polsat – i wyraził opinię, że wskazane byłobyprzynajmniej zwrócenie opłat poniesionych przez klientów zausługę, której obiecywanej jakości nie dotrzymano.

Nie uszło uwagi Urzędu także i to, że z listy ogólnodostępnychprogramów telewizyjnych platformy Cyfrowy Polsat nagle zniknęłyniemiecka „jedynka” i „dwójka”, czyli kanały Das Erste orazZDF. Tak się złożyło, że oferowały one widzom niekodowaną,ogólnodostępną transmisję meczów tegorocznych Mistrzostw Europy.UOKiK zamierza też sprawdzić, czy Cyfrowy Polsat wprowadziłkonsumentów w błąd informując, że posiadanie całego pakietukanałów sportowych tej platformy pozwoli na bezpłatne oglądanietransmisji wszystkich meczów Euro 2016. Telewizja Polsat ma za towyjaśnić, w jaki sposób skalkulowano opłaty od miast chcącychzaoferować swoim mieszkańcom oglądanie transmisji na dużychekranach w strefach kibica.

Od tych wyjaśnień zależy, czy Prezes UOKiK zdecyduje owszczęciu postępowania wyjaśniającego, a następnie postępowaniaw sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów czy praktykograniczających konkurencję. Jeśli uzna, że działania spółekp. Solorza-Żaka noszą znamiona takich praktyk, może nałożyć nanie karę finansową w maksymalnej wysokości 10% rocznego obrotu.

Nie byłby to pierwszy raz, gdy Cyfrowy Polsat podpadł UOKiK-owi.W 2013 roku spółka ta została uznana za inicjatora nielegalnejzmowy cenowej z 10 innymi nadawcami telewizyjnymi oraz spółkąSportfive, która dysponowała prawami do transmisji meczówreprezentacji Polski. Ustalono wówczas, że telewizje te uzgodniłyze spółką Sportfive zarówno minimalną cenę dostępu jak i zakazoferowania dostępu po niższej cenie. Łączna wartość nałożonychwówczas kar wyniosła 3,6 mln złotych, z czego 2 mln złotychzapłacił właśnie Cyfrowy Polsat.

Aktualizacja

Cyfrowy Polsat stwierdził, że odpowie na wszystkie pytania UOKiK-u. Już udzielono odpowiedzi na pierwsze pytanie z 15 czerwca. Spółka utrzymuje, że przesłane zgłoszenia dotyczące Ipli były dokładnie analizowane i rozpatrywane indywidualnie bez zbędnej zwłoki. Użytkowników proszono o szczegółowe opisanie problemów. Sytuacja jest na bieżąco monitorowana, wprowadzono też rozwiązania techniczne, mające na celu zapewnienie klientom jak największego komfortu odbioru transmisji Euro 2016.

Zapewniono też, że problemy dotyczyły jedynie niewielkiej liczby klientów i przypomniano, że Grupa Polsat, jako jedyny nadawca w Polsce ma prawa do transmitowania wszystkich meczów Euro 2016.

Spodziewaliście się innej odpowiedzi? My nie.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.