Uwaga klienci mBanku – awaria może powodować utratę karty

Uwaga klienci mBanku – awaria może powodować utratę karty20.06.2016 21:53

Ciężki wieczór mają dziś konsultanci i osoby obsługujące profile w mediach społecznościowych mBanku. Trwa bowiem poważna awaria, która uniemożliwia dokonywanie płatności kartą. Klienci sygnalizują nawet, że podczas prób wypłaty możliwa jest utrata karty.

Klienci mBanku w całej Polsce napotykają dziś poważne problemy z płatnościami kartą – niestety nie chodzi tylko o stosunkowo mało problematyczne odrzucenie transakcji, a jednak nawet ono może mieć w niektórych przypadkach trudne konsekwencje. W wyniku awarii systemu, karty rozpoznawane są jako zastrzeżone.

Możliwe jest także zatrzymanie karty, na przykład podczas próby wypłaty środków z bankomatu użytkownik nie ma możliwości jej odzyskania. Problemy występują także przy dokonywaniu transakcji – na wydruku z terminala widoczna jest informacja, że sprzedawca jest zobowiązany do zatrzymania karty, a nawet może ją przeciąć i wezwać Policję.

Problem dotyczy zarówno kart płatniczych, jak i kredytowych. Na razie nie opracowano jakiejkolwiek prawidłowości, dzięki której problemów można by uniknąć. Sam bank poinformował już na Facebooku, że problem został zażegnany. Innego zdania są jednak sfrustrowani klienci, którzy komentują wpis nie przebierając w słowach.

Ogromne znaczenie ma też według nich także fakt związany z komunikacją – informacje od mBanku są bowiem publikowane na oficjalnej stronie na Facebooku, którą trudno uznać za powszechny kanał komunikacji z klientami.

Chodzi zatem nie tylko o awarię systemu płatności i tego nieprzyjemne konsekwencje, ale także o brak odpowiedniej kampanii informacyjnej, która pozwoliłaby uniknąć utraty karty. Ponadto zawiodły także inne kanały – telefoniczny kontakt z obleganą infolinią jest utrudniony, a konsultanci nie zostali poinformowani o problemach.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.