Używałem Allegro Smart przez rok. Oszczędziłem prawie 500 złotych

Używałem Allegro Smart przez rok. Oszczędziłem prawie 500 złotych28.11.2019 20:44
Allegro Smart po roku użytkowania. Oszczędziłem prawie pół tysiąca złotych (fot. Materiały prasowe)

Abonament Allegro Smart wystartował w wakacje 2018 roku. Na początku nie byłem nim zainteresowany, ale zbliżające się święta zmieniły podejście. Jak wypadła usługa Allegro Smart po roku użytkowania?

Zeszłej jesieni najciekawsza propozycja pewnego smartfonu była z oferty Smart (wyłącznie dla subskrybentów usługi). Nie była to krótka Smart Okazja, a normalnie wystawiony na dłuższy czas towar i to z większego sklepu, a nie "firmy krzak". Nawet płacąc miesięczny abonament dla wspominanego zakupu, ten konkretny model był w najlepszej cenie.

Allegro Smart to naprawdę duże oszczędności na przesyłkach

Skuszony oszczędnościami przy zakupach świątecznych prezentów wybrałem 12 miesięcy z góry. Roczny koszt 49 złotych zwrócił mi się jeszcze przed Bożym Narodzeniem (według danych Allegro już po 6 paczkach, więc nie trzeba być zakupoholikiem). Ta cena obowiązuje niezmiennie od sierpnia 2018 roku. Do wyboru jest jeszcze wariant 8,99 złotych na miesiąc, ale z czasem regulamin nieco się zmieniał. Np. kiedyś były limity przesyłek, choć na tyle duże, że można było ich nie brać pod uwagę (m.in. 365 paczki na rok).

Moje statystyki po roku ze Smartem (fot. Jan Domański)
Moje statystyki po roku ze Smartem (fot. Jan Domański)

Niedawno z chęcią przedłużyłem na kolejnych 12 miesięcy Allegro Smart. Polski gigant e-commerce przysłał mi podsumowanie niecałego roku spędzonego z usługą na 14 dni przed wygaśnięciem abonamentu. Według jego statystyk zamówiłem 51 paczek z opcją dostawy Allegro Smart. Łączny koszt wysyłek bez aktywnego pakietu wyniósłby 482 złote. To dużo, ale wychodzi około 40 złotych na miesiąc. Można obawiać się, czy bilans jest dobry. Przecież niekoniecznie najtańsze oferty będą miały Smart, ale najczęściej opłaca się. Allegro nie jest instytucją charytatywną, może po prostu są nieco większe marże dla wszystkich sprzedających? Sam nie odczułem ewentualnych wyższych cen jako kupujący.

W poniedziałek wystartowała jeszcze opcja darmowej dostawy kurierem w ramach pakietu Allegro Smart. Ale trzeba kupić towary za łączną sumę 100 złotych od jednego sprzedawcy, a nie 40 złotych jak w przypadku paczkomatów, odbiorów w punktach i listów poleconych.

Dwa pakiety i kilka opcji dostawy do wyboru (fot. Allegro)
Dwa pakiety i kilka opcji dostawy do wyboru (fot. Allegro)

Smart Okazje nie zawsze tak dobre, a ze zwrotami mogą być problemyWiele mówi się o samych dostawach w ramach Allegro Smart, ale dodałbym jeszcze dwie kwestie. Smart Okazje nie zawsze się opłacają, a nawet jeśli tak, to sklepy mogą sztucznie podbić rzekomą wyjściową cenę dla wzmocnienia przekazu.

Zawsze sprawdzam inne oferty z tymi samymi produktami i widywałem cuda. Np. słuchawki rzekomo przecenione z 399 złotych na 220 złotych. Okazja! Faktycznie, bo typowa cena u innych sprzedawców Allegro wynosiła 240 złotych, ale opust o 20 złotych nie wygląda już tak dobrze. To nie reguła u każdego, ale zdarzają się manipulacje.

Przykładowe koszty zwrotów (fot. Allegro)
Przykładowe koszty zwrotów (fot. Allegro)

Bywa, że czasem kupimy na Allegro coś niepasującego lub uszkodzonego. Możemy zwrócić za darmo przedmioty dzięki Smart, ale przy 2 czy 3 przypadkach zdarzyło mi się, że bezpłatne odesłanie było niejasno opisane i system nie dał takiej możliwości. Musiałem za własne pieniądze nadać paczki. Dobrze, że były to w miarę drobne rzeczy, a nie np. telewizor. Jeśli była darmowa dostawa Smart paczkomatem, to raczej wszystko jest w porządku i nie ma niespodzianek. Z listami i odbiorami w punkcie jest gorzej. To tak naprawdę jedyne realne minusy Smart.

Mimo tych małych zgrzytów jestem bardzo zadowolony z działania Allegro Smart. Przesyłki wychodziły sporo taniej i nauczyłem się częściej korzystać z paczkomatu. Wcześniej wolałem zapłacić niewiele więcej i mieć komfort z kurierem, ale i to w ostatnich dniach poprawiło się i droższe zakupy można zamawiać kurierem.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.