VeloBank nie działa. "Przepraszamy za utrudnienia" (aktualizacja)

VeloBank nie działa. "Przepraszamy za utrudnienia" (aktualizacja)01.06.2023 12:24
Trwa awaria w VeloBanku
Źródło zdjęć: © downdetector

VeloBank nie pozwala klientom zalogować się na swoje konta, bo walczy z awarią bankowości. Podejmując próbę logowania w VeloBanku, na ekranie pojawia się komunikat "Przepraszamy za utrudnienia i dziękujemy za wyrozumiałość".

VeloBank deklaruje, że "zmienia się dla klientów" i to dlatego nie mogą zalogować się na swoje konta. Z informacji w serwisie downdetector wynika, że problemy trwają od godziny 10:30. Od tamtego czasu do serwisu spłynęły dziesiątki zgłoszeń z całej Polski. Klienci VeloBanku zgłaszają po prostu kłopoty z logowaniem - zarówno w internecie, jak i przez aplikację mobilną.

W tym czasie bankowość internetowa VeloBanku pozostaje w praktyce zupełnie niedostępna. Klienci nie mają więc możliwości zlecania przelewów, czy choćby sprawdzenia swojego stanu konta. Zakładamy, że w konsekwencji VeloBank nie pozwala też teraz sfinalizować transakcji szybkich płatności w przypadku zakupów w internecie. Klientom pozostaje po prostu uzbroić się w cierpliwość i czekać na rozwiązanie problemu.

Próba zalogowania do VeloBanku kończy się niepowodzeniem, Źródło zdjęć: © dobreprogramy
Próba zalogowania do VeloBanku kończy się niepowodzeniem
Źródło zdjęć: © dobreprogramy

Na szczęście VeloBank potwierdził już na Facebooku, że problemy mogą występować, za co rzecz jasna przeprasza. Zadeklarowano przy tym jedynie, że trwają prace nad jak najszybszym przywróceniem systemów do działania, ale nie podano konkretnych ram czasowych. Będziemy śledzić ten temat i na bieżąco aktualizować niniejszą publikację, gdy tylko bankowość VeloBanku zacznie działać.

Czy warto kupić notebook Asus Zenbook S 13?

Aktualizacja, godz. 14:30

Po kilku godzinach od początku awarii w VeloBanku, problemy wciąż są widoczne. W serwisie downdetector liczba zgłoszeń spadła tylko nieznacznie. Z naszej obserwacji wynika, że obecnie klienci potrafią się już logować na swoje konta, ale bankowość działa bardzo niestabilnie i próba wykonania jakiejkolwiek operacji może zakończyć się błędem.

Błąd po zalogowaniu do VeloBanku, Źródło zdjęć: © dobreprogramy
Błąd po zalogowaniu do VeloBanku
Źródło zdjęć: © dobreprogramy

Aktualizacja, godz. 14:40

Otrzymaliśmy oświadczenie od VeloBanku, z którego wynika, że wszystkie problemy zostały już rozwiązane i bankowość powinna działać bez zarzutów.

Chciałbym poinformować, że wszystkie systemy banku działają prawidłowo. Klienci mogą w pełni korzystać z naszej bankowości elektronicznej.

W imieniu banku przepraszam za zaistniałą sytuację.

Artur Newecki

Rzecznik prasowy, VeloBank S.A.

Aktualizacja, godz. 16:00

Jak wynika z odświeżanych na bieżąco informacji w serwisie downdetector, a także sygnałów od naszych czytelników, mimo deklaracji VeloBanku problemy z działaniem usług w praktyce nie zostały do końca usunięte. W rzeczywistości wciąż mogą występować utrudnienia w obsłudze bankowości i aplikacji mobilnej.

Problemy z VeloBankiem ponownie się nasilają, Źródło zdjęć: © downdetector
Problemy z VeloBankiem ponownie się nasilają
Źródło zdjęć: © downdetector

Aktualizacja, godz. 17:35

Aktualizowane na bieżąco zgłoszenia problemów w serwisie downdetector sugerują, że awaria w VeloBanku została finalnie zażegnana. Liczba raportów od użytkowników zgłaszających problemy spadła niemal do zera, z czego wnioskujemy, że VeloBank powinien już działać w pełni sprawnie.

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.