W 2005 Samsung nie kupił Androida, gdyż był to system bez perspektyw

W 2005 Samsung nie kupił Androida, gdyż był to system bez perspektyw18.02.2014 20:25
Tomek Kondrat

Zawarta niedawno umowa patentowa między Samsungiem a Google była jednym z głośniejszych wydarzeń w świecie Androida w tym roku. Okazuje się jednak, że nie zawsze te dwie firmy darzyły się miłością. Serwis Hack & Stuff opublikował artykuł, z którego dowiadujemy się, że firmy łączyło coś więcej, niż Samsung Galaxy Nexus.

Okazuje się, że w 2005 roku, kiedy smartfony były w fazie projektowania, a triumfy święciła Nokia, Samsung miał okazję kupić Androida. Jednak nie skorzystał z okazji. Android, który początkowo przygotowywany był do bycia systemem operacyjnym aparatów fotograficznych, szybko okazał się niezłą alternatywą do zastosowania w telefonach komórkowych. Lider projektu, Andy Rubin, pracujący wcześniej m.in. nad obiektywami Carl Zeiss, zgłosił się do szefostwa Samsunga z prośbą o wsparcie na początku 2005 roku. Rubin poleciał do Seulu wraz z ośmioma deweloperami, stojącymi za pracami nad systemem.

Na spotkaniu z 20 dyrektorami Samsunga, deweloperzy przedstawiali swoją wizję projektu tworzonego od października 2003 roku. Projekt był w poważnych kłopotach finansowych. Owa wizja nie została przyjęta zbyt entuzjastycznie, a sam Rubin został nazwany szaleńcem, który porywa się z motyką na słońce.

Dwa tygodnie później, Android został przejęty przez Google za 50 milionów dolarów i z czasem stał się najpopularniejszym mobilnym systemem operacyjnym na świecie, a Samsung stał się ich największym klientem.

Różnica między Google a Samsungiem była taka, że kalifornijska firma poszukiwała idei i grupy entuzjastów, którzy są w stanie ją zrealizować, a Samsung chciał gotowego produktu, który nadawał się do sprzedaży. W ciągu tych 10 lat sprawy mogły jednak potoczyć się zupełnie inaczej.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.