W Google pojawią się zapychacze miejsca zainspirowane Snapchatem

W Google pojawią się zapychacze miejsca zainspirowane Snapchatem13.02.2018 14:20
test

Do wyszukiwarki Google trafia nowa forma przedstawiania wyników. Będzie działać podobnie do kopiowanych wszędzie Stories, które zapoczątkował Snapchat i podobnie też się nazywa – AMP Stories. Jak zdradza nazwa, całość stworzona jest w ramach AMP, lekkich wersji witryn, które które dzięki zastosowanym mechanizmom działają szybciej, niż klasyczne strony mobilne.

Nowy sposób prezentacji treści ma być odpowiedzią na wymagania użytkowników, którzy polubili obecne już dziś nie tylko w Snapchacie udostępniane multimediów w formie krótkich historyjek. Grafika wypełnia tu pełny ekran, pojawia się także miejsce na krótki opis. Wyniki wyszukiwania w Google na smartfonach będą od teraz mogły wyglądać podobnie. To dostawca treści zdecyduje, jak konkretne Stories będą wyglądać, zaś użytkownik zyska możliwość przeglądania ich w trybie pełnoekranowym podobnie do zdjęć oraz będzie mógł wchodzić z nimi w interakcje.

Introducing AMP Stories

Całość stworzono w taki sposób, by nie była kłopotliwa dla twórców i by mogli skupić się na treści, nie zaś aspekcie technicznym. W ramach testu, pierwsze multimedia w ten sposób udostępniane są już przez CNN, Conde Nast, Hearst, Mashable, Meredith, Mic, Vox Media oraz The Washington Post. Samodzielnie można sprawdzić ich działanie odwiedzając w smartfonie testową wersję wyszukiwarki Google, a następnie wyszukując frazę, np. people.

[1/2]
[2/2]

Proponowane Stories wyświetlone zostaną wśród wyników wyszukiwania. Już stąd można je przejrzeć w formie miniatur, ale wystarczy kliknąć na dowolny element, by przejść do widoku pełnoekranowego. Tutaj do kolejnych Stories przejdziemy klikając środek lub prawą część ekranu, zaś do poprzednich – dotykając lewej części wyświetlacza. Kolejne historyjki ładują się szybko, a kliknięcie w niektóre spowoduje rozwinięcie listy proponowanych w ten sposób newsów o kolejne związane z tą samą tematyką.

Warto zwrócić uwagę, że choć AMP Stories dostępne są od dziś dla każdego, to nadal mamy do czynienia z fazą testową. Google zachęca przy tym, by twórcy zaczęli również w ten sposób udostępniać swoje treści. W tym celu udostępniona została dokumentacja oraz poradnik. Na tę chwilę nie wiadomo jak długo potrwają testy i kiedy AMP Stories mogłyby trafić do wyszukiwarki na stałe.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.