W Korei Południowej można się przejechać autobusem… ładowanym bezprzewodowo

W Korei Południowej można się przejechać autobusem… ładowanym bezprzewodowo07.08.2013 15:01
dongwonolev.com

Sposobów na dostarczenie energii pojazdowi przewożącemu osoby jest wiele: tramwaje i trolejbusy mają swoje przewody trakcyjne nad jezdnią, metro i niektóre pociągi mają dodatkową szynę zasilającą, a dwa nowe autobusy, wprowadzone właśnie w jednym z miast Korei Południowej, zasilane są bezprzewodowo z jezdni.

dongwonolev.com
dongwonolev.com

Autobus wykorzystuje te same zjawiska fizyczne, co ładowane bezprzewodowo smartfony czy szczoteczki do zębów. W miasteczku Gumi, na łącznej długości 15 km, tuż pod powierzchnią jezdni położone zostały przewody zasilające i elementy przekazujące prąd pojazdom zwanym OLEV (Online Electric Vehicle) z wykorzystaniem indukcji elektromagnetycznej. Pole magnetyczne pulsuje z częstotliwością 20 KHz, na którą reaguje cewka znajdująca się na podwoziu autobusu, 20 cm nad modułem zasilającym. Linie zasilające zostały podzielone na odcinki i aktywowany jest tylko ten, nad którym znajduje się w danej chwili autobus, dzięki czemu straty energii są minimalne. Efektywność transferu energii wynosi 80%.

smfir.co.kr
smfir.co.kr

Autobusy zostały wyposażone w akumulatory, ale są one o dwie trzecie mniejsze od tych, jakie znajdziemy w typowym elektrycznym pojeździe, ale ponieważ pojazd praktycznie nie oddala się od źródeł zasilania, nie wymaga podłączania do ładowarki po zakończeniu jazd. Dodatkowo, konstruktorzy zadbali o to, by pojazd był możliwie lekki i możliwie energooszczędny. Co ważne, twórcy systemu przewidują, że niezawodność sieci komunikacyjnej, bazującej na autobusach OLEV, gwarantuje zamontowanie zasilania tylko w 15-20% dróg, po których się one poruszają (pierwszy komercyjny tramwaj OLEV kursuje w parku rozrywki w Seulu po trasie o długości 2200 metrów, wyposażonej w zasilanie na odcinkach mierzących łącznie 372,5 metra). Pozostałe odległości pojazdy powinny z powodzeniem pokonać bazując jedynie na własnych akumulatorach.

Miasto Gumi planuje wypuścić na drogi kolejnych 10 takich autobusów i rozwijać sieć dróg, po której mogą się one poruszać. Projekt zasilania powstał kilka lat temu na KAIST i w 2010 roku został okrzykniętym jednym z 50 najbardziej przełomowych wynalazków przez Time Magazine. Koreańczycy mają oczywiście w planie eksport tego rozwiązania, między innymi do Malezji i Stanów Zjednoczonych.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.