W Polsce zakupy w Sieci coraz popularniejsze – powstaną nowe paczkomaty i punkty dostępu

W Polsce zakupy w Sieci coraz popularniejsze – powstaną nowe paczkomaty i punkty dostępu16.04.2015 13:02

Z rosnącą popularnością robienia zakupów przez Internet coraz większym zainteresowaniem spotykają się paczkomaty. W związku z tym InPost powiększył swoją sieć o kolejne 200 punktów odbioru paczek. Do końca roku ma być ich w Polsce już niemal 2 tysiące. Warto przyjrzeć się tej tendencji, zwłaszcza, że rozbudowę podobnych usług będzie wkrótce przeprowadzała także konkurencja.

Według statystyk firmy InPost z paczkomatów skorzystało w Polsce ponad 20 milionów osób. Powody zdają się być oczywiste – usługa, która umożliwia odbiór paczki o dowolnej godzinie bez konieczności ustalania jej z kurierem jest po prostu niezwykle wygodna i tania. Rozbudowa sieci paczkomatów ma zapewnić takie możliwości także osobom z mniejszych miejscowości.

Sukces jest także wynikiem szeroko zakrojonej współpracy z Allegro i sklepami internetowymi na całym świecie. Istnieje między innymi program, dzięki któremu sprzedawcy mogą wysyłać zamówienia do paczkomatów po niższej cenie. Oferowany jest także szybki i bezproblemowy zwrot zakupów dzięki serwisowi szybkiezwroty.pl. Według danych InPost w paczkomatach można odbierać zakupy już z niemal 6 500 sklepów internetowych i serwisów aukcyjnych.

W przypadku UPS odbiorca nie ma do czynienia z paczkomatami, a punktami odbioru umiejscowionymi na przykład w sklepach. Według badań tej firmy 32% kupujących w Internecie woli obierać swoje zakupy poza domem. O ile paczkomaty na dobre zadomowiły się w polskim krajobrazie, to usługa UPS Access Points jest u nas dostępna dopiero od października 2014 roku. UPS szacuję, że liczba punktów dostępu, która zaspokoi potrzeby polskich konsumentów to około 1,5 tysiąca. Tyle też ma ich powstać do końca 2015 roku.

A jak się ma polski handel elektroniczny w Polsce? Według raportu agencji Gemius, dla e-Commerce Polska, zakupy w Internecie „zdarzają się” około 13 mln osób. Dane InPost odnajdują swoje potwierdzenie także w raporcie. W zeszłym roku osoby zamieszkujące wsie stanowiły zaledwie 24% wszystkich robiących zakupy w Sieci. Polityka instalowania tam paczkomatów może zmienić ten stan rzeczy.

Około 35% badanych deklaruje, że wykorzystuje podczas zakupów smartfony. Zwykle jednak są one używane do wstępnego zapoznania się z ofertą, aby później dokonać zakupu na komputerze stacjonarnym lub laptopie.

Jednocześnie ankietowani często zaznaczali, że podczas zakupów w Sieci napotykali się z licznymi problemami. Główne z nich to zbyt długie oczekiwanie na dostawę i jej zawyżone koszty. 10% ankietowanych doświadczyło niezgodności produktu z ofertą sprzedażową.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.