W przyszłości Smart TV same będą przerywać filmy reklamami?

W przyszłości Smart TV same będą przerywać filmy reklamami?11.02.2015 16:14

Na forum użytkowników programu Plex służącego między innym do strumieniowania plików wideo, audio i zdjęć na urządzenia Smart TV, pojawił się wpis dotyczący przerywania oglądania filmów reklamami Pepsi. Podobne problemy zgłosili użytkownicy na forum australijskiego Foxtela.

Reklamy wyświetlały się na jednej z ćwiartek ekranu na czarnym tle mniej więcej co 20 minut. Były pozbawione dźwięku, zawierając jedynie wizualne treści reklamowe firmy Pepsi. Pojawiały się podczas strumieniowania zawartości znajdującej się na dysku komputera na telewizor, stąd domysły, że za ich wyświetlania odpowiadają twórcy aplikacji Plex. Ci jednak zapewnili, że nie mają ze sprawą nic wspólnego.

Jako że problem dotyczył telewizorów firmy Samsung, podejrzenia padły na Koreańczyków. Firma wzięła na siebie odpowiedzialność, ale według deklaracji przedstawicieli firmy Samsung Electronics Australia nie było to jednak działanie umyślne, a jest wynikiem błędu:

Samsung Electronics Australia jest świadome istnienia problemu, który spowodował, że niektórzy użytkownicy Samsung Smart TV mogli doświadczać utrudnień w postaci reklam Pepsi. Jest to efekt błędu, który pojawił się po ostatniej aktualizacji oprogramowania, nieplanowanej na rynku australijskim. Potwierdzamy, że problem został zażegnany oraz że nie zamierzamy wprowadzać tego typu reklam w Australii w najbliższej przyszłości. Samsung Electronics Australia przeprasza za wszelkie niedogodności.

Możliwe, że błąd powstał w wyniku prób wprowadzenia na rynku australijskim reklam, które będą wyświetlane wkrótce w innych krajach. Nie byłby to pierwszy przypadek tego typu praktyk – podobne są już standardem w przypadku firmy Phillips czy serwisu YouTube, którego miliony użytkowników codziennie oglądają reklamy podczas strumieniowania. Można się spodziewać, że wkrótce – na drodze poszukiwań nowych sposobów monetyzacji usług oferujących strumieniowanie – będziemy świadkami pojawiania się treści reklamowych w aplikacjach i usługach, które dotychczas nie przyzwyczaiły do tego swoich użytkowników.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.