W przyszłym roku po raz pierwszy więcej czasu poświęcimy internetowi niż telewizji

W przyszłym roku po raz pierwszy więcej czasu poświęcimy internetowi niż telewizji11.06.2018 13:55

Telewizja, która przez wiele lat była pewna swojej mocnej pozycji, ma obecnie naprawdę silnego wroga – internet. Zwłaszcza młodzi ludzie wolą sami wybierać treści, przyzwyczajeni są do oglądania filmów na YouTube czy Netfliksie. Z kolei telewizja stała się dla nich znacznie mniej ciekawa i mająca zbyt wiele ograniczeń. Ponadto niezbyt potrafi odnaleźć się w nowym warunkach. Najnowsze badania nie zapowiadają dla niej atrakcyjnej przyszłości.

Jak informuje serwis Recode, powołując się na badania firmy Zenith, przyszły rok może okazać się przełomowy dla internetu i telewizji. Ludzie mają bowiem więcej czasu spędzić na przeglądaniu internetu niż oglądaniu telewizji.

W 2019 roku mamy średnio poświęcać 170,6 minut na aktywność w Internecie. Z kolei telewizja zabierze nam 170,3 minut. Różnica jest oczywiście niewielka, ale warto zauważyć, że wzrost w przypadku internetu jest znaczący i ciągle utrzymuje się na wysokim poziomie. Z kolei telewizja traci widzów. Dodatkowo, telewizja jest coraz mniej ciekawa dla młodego odbiorcy, który sam wybiera co i kiedy ogląda.

źródło: Recode
źródło: Recode

Telewizja odczuje nie tylko stratę widzów, ale również reklamodawców. Oczekuje się, że w przyszłym roku w globalnej skali wydadzą oni 60 mld więcej na reklamy w Internecie niż w telewizji. Nie chodzi wyłącznie o rosnącą popularność internetu, ale także o samą jakość reklam. Często są one spersonalizowane pod konkretnego użytkownika, biorąc pod uwagę jego upodobania, jak i ostatnią aktywność w Internecie.

Wpływ na zwiększający się udział internetu mają m.in smartfony. Coraz lepsze urządzenia można kupić w niższych cenach. Przewiduje się, że telefony komórkowe będą odpowiedzialne za 25% całej konsumpcji mediów. Patrząc na duże stacje telewizyjne, można odnieść wrażenie, że większość wciąż nie rozumie internetu i będzie miało spory problem, aby przyciągnąć młode pokolenie przed ekrany telewizorów.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.