Warner Bros. stawia na sztuczną inteligencję. Spokojnie, jeszcze nie zastąpi człowieka

Warner Bros. stawia na sztuczną inteligencję. Spokojnie, jeszcze nie zastąpi człowieka09.01.2020 16:03
Warner Bros będzie wykorzystywać AI, by lepiej wybierać filmy, fot. Getty Images

Cinelytic od kilku lat rozwija swój system sztucznej inteligencji. Wyspecjalizował się w przewidywaniu dochodów z planowanych filmów na bazie danych, które są już dostępne w czasie omawiania propozycji. Jego klientem został Warner Bros.

Każdy pomysł na film w różnych wytwórniach musi być wpierw przedyskutowany w gronie decydentów. Jeśli projekt ma według nich potencjał, to dostaje zielone światło i rozpoczynają się pierwsze prace. Dobór aktorów, tematyka, data premiery – wszystko ma wpływ na potencjalne dochody.

Do tej pory takie niuanse wyliczali ludzie, co było czasochłonnym rozwiązaniem. Platforma Cinelytic wykorzystująca AI zrobi to w kilka sekund, zamiast żmudnych dni pracy. Oceni, jak dobór danego aktora może przełożyć się na dochody z konkretnego rynku, a także oszacuje wpływ akcji marketingowych i specyfiki dystrybucji.

Filmy bez ludzkich decyzji? Jeszcze nie teraz

Jak powiedział dla hollywoodreporter Tobias Queissera, prezes firmy Cinelytic – "Sztuczna inteligencja brzmi przerażająco. Ale obecnie AI nie może podejmować żadnych kreatywnych decyzji. Jest dobra w przetwarzaniu liczb i rozkładaniu ogromnych zestawów danych, pokazywaniu wzorców, które nie byłyby widoczne dla ludzi. Ale do kreatywnego podejmowania decyzji wciąż potrzebujesz doświadczenia i instynktu."

Można więc spać spokojnie, sztuka filmowa nie zamieni się w przygotowywaną przez AI i nakierowaną wyłącznie na prosty zysk bezduszną produkcję. Oczywiście, wytwórnie filmowe przede wszystkim chcą zarabiać, ale liczy się też aspekt ludzki i kreatywność.

Dzięki technologii Cinelytic i podobnym projektom, będzie można w większym stopniu zapobiegać filmowym "klapom", które mimo zainwestowania dużych pieniędzy, przynosiłyby tylko starty. Jednym z takich tytułów jest zeszłoroczna produkcja "Godzilla: King of the Monsters" od Warner Bros. Firma Scriptbook, która jest związana z konkurencyjną technologią, stwierdziła że przewidywania są dość wiarygodne. W takim razie nie zdziwiłbym się, gdyby podobne metody stały się wkrótce standardem w branży.

Historia samego Cinelytic sięga czterech lat, a wersja beta platformy ma już trzy. Z usług firmy korzysta np. Ingenious Media i Productivity Media. Wśród jego najnowszych klientów można wymienić też takie studio jak STX Entertainment, które zaliczyło potężne niewypały wśród filmów w 2019 roku – w tym powiązany z zabawkami o tej samej nazwie animowany "Playmobil" czy "Paskudy. UglyDolls".

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.