Wciąganie gracza w akcję – własne pole walki dzięki systemowi czujników i projektorów

Wciąganie gracza w akcję – własne pole walki dzięki systemowi czujników i projektorów06.10.2014 20:09

Fani nowych technologii powinni pamiętać, że przed premierą Xboksa One sporo mówiło się nie tylko o potencjalnej mocy konsoli, ponoć dużo słabszej od PlayStation 4, ale też o rozciąganiu gier na cały pokój z użyciem sensora Kinect, a także projektora. Do tej pory rozwiązania nazwanego IllumiRoom się nie doczekaliśmy i choć Microsoft opatentował pomysł na oblekanie się grą, wydawało się, że sprawę porzucono. Tymczasem idea żyje.

RoomAlive: Magical Experiences Enabled by Scalable, Adaptive Projector-Camera Units

Telewizor idzie w odstawkę, a polem gry staje się całe pomieszczenie – na tym polega projekt RoomAlive. Podstawa systemu to zestaw tzw. procam, czyli projektor połączony z sensorem Kinect, zmuszone do współpracy z użyciem dodatkowego oprogramowania i oprzyrządowania. Kamerka odpowiada za wyłapywanie głębi oraz zmian w pokoju, a projektor oczywiście za wyświetlanie obrazu na ścianach. Sześć takich kompletów wystarczy, by ogarnąć cyfrowym wzrokiem całą przestrzeń. Procamy kalibrują się niezależnie, wykrywając wzajemnie swoje pola widzenia i tym samym wiedząc, na jakim wycinku przestrzeni mają się skupiać. Są świadome rozstawionych mebli oraz osób.

Jeśli ktoś kojarzy podobne cuda z festynów w mieście, gdy przeobrażeniom poddawane są mury dobrze znanych budynków (tak bawi się przykładowo Łódź podczas Light Move Festival) to ogólnie wie, czego się spodziewać. Poza tym, że przestrzeń dla projekcji jest mniejsza, to również do tego interaktywna, bo w końcu technika RoomAlive została opracowana z myślą o grach. Na razie może nie najpiękniejszych pod względem oprawy (na to przyjdzie jeszcze czas), ale to na pewno coś innego w porównaniu do zabaw z padem czy myszką i klawiaturą. Co ciekawe, rzucany na powierzchnie dookoła obraz jest przygotowywany zgodnie z położeniem głowy uczestnika zabawy, aby dawać lepsze złudzenie trzech wymiarów. Z punktu widzenia innego gracza perspektywa może się więc nie zgadzać, ale rozgrywka wieloosobowa również będzie jeszcze dopracowywana.

[1/2]
[2/2]

Możliwości zastosowania rozwiązania jest naprawdę wiele. Łatwo wyobrazić sobie przykładowo prowadzenie bohatera w platformówce ze ściany na ścianę, branie udziału w wirtualnej wojnie gdzieś w dżungli (z plastikowym pistoletem w dłoni) czy kierowanie różnorakimi pojazdami z pełnym wglądem w to, co znajduje się dookoła (od wyścigów po symulatory kosmiczne). Jak na prototyp, zestaw też nie jest kosmicznie drogi, bo to w końcu sensory Microsoftu i najzwyklejsze projektory. Warto mieć niemniej na uwadze, że to w tej chwili znowu wyłącznie dawanie znać, że tak się da. Nie wiadomo czy Redmond dostrzeże w tym pieniądze i zdecyduje na wypuszczenie projektu na rynek jako produkt.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.