Webinary w Polsce. W jeden dzień da się zarobić tyle, co przeciętny Polak w rok

Webinary w Polsce. W jeden dzień da się zarobić tyle, co przeciętny Polak w rok03.02.2021 15:44
fot. Annie Spratt/Unsplash
Artykuł sponsorowany

Świat, nawet po zażegnaniu pandemii, raczej nie wróci do stanu sprzed niej. Zdążyliśmy już zauważyć, jak bardzo technologie pomagają nam w nowej rzeczywistościi. Korzystanie z nich może być zarazem niezwykle dochodowym zajęciem, szczególnie w przypadku webinarów, czyli specjalistycznych spotkań w formie wideo, organizowanych drogą internetową, z możliwością interakcji uczestników.

Według danych polskiego ClickMeeting, dzięki tylko ich platformie webinarowej w 2020 roku w Polsce zarobiono aż 2,5 mln złotych. Co ważne, średni zarobek płatnych webinarów to prawie 1 tys. zł. Rekordowy webinar pozwolił nawet zarobić jednemu ze szczęśliwców aż 57 tys. zł. Nie jest to trend tylko w Polsce, a w całej Europie. Poniżej można zobaczyć, jak radzą sobie nasi sąsiedzi.

[1/2]
[2/2]

44 procent organizatorów webinarów traktuje je oraz wideokonferencje jako stałe źródło dochodów - możemy wyczytać w raporcie ClickMeeting. Są one popularne zarówno w korporacjach na kilkanaście tysięcy osób, ale i wśród freelancerów.

Z takich rozwiązań korzystają przede wszystkim szkoleniowcy, trenerzy biznesu, marketingowcy, sprzedawcy i edukatorzy.

Rok 2020 był prawdziwym boomem dla tego typu wydarzeń, a patrząc wyłącznie na platformę ClickMeeting, liczba webinarów zrosła aż o 162 proc. rok do roku. W 2020 r. płatnych wydarzeń w Polsce na tej platformie odbyło się aż 4721.

Co więcej, także tzw. branża eventowa zaczęła korzystać z platform do webinarów, aby odnaleźć się w nowych realiach. Wydarzenia, które normalnie odbywałyby się np. w ramach branżowych targów musiały przenieść się do świata wirtualnego. W Polsce takich wydarzeń na ClickMeeting odbyło się w 2020 r. więcej o 787 proc., co pokazuje skalę zjawiska.

Popularnymi platformami do webinarów, poza ClickMeeting, są oczywiście narzędzia światowych gigantów - Google Meet, Zoom, Cisco WebEx i wiele innych, w tym też inny, polski produkt - GetResponse. Co je jednak różni to funkcjonalność i możliwość używania dodatkowych narzędzi - także nie ma tutaj jednego idealnego rozwiązania, które pokrywa wszystko.

Artykuł sponsorowany
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.