WhatsApp musi na siebie zarobić, w przyszłym roku dostanie reklamy

WhatsApp musi na siebie zarobić, w przyszłym roku dostanie reklamy02.08.2018 17:29

Popularny komunikator WhatsApp musi zacząć na siebie zarabiać. Od kiedy Facebook kupił go cztery lata temu za 22 miliardy dolarów, nie udało się opracować strategii, która przyniosłaby większe zyski. Dlatego od przyszłego roku w aplikacji zobaczymy reklamy i sporo innych zmian.

Plan z 2016 roku, by pobierać roczną opłatę wysokości 99 centów za korzystanie z niego nie wypalił. Od tamtej pory aplikacja wciąż jest darmowa.

Od przyszłego roku za korzystanie z WhatsAppa przyjdzie nam zapłacić oglądaniem reklam. Na razie mowa tylko o jednej, co nie powinno zakłócać korzystania z komunikatora, ale będzie to pewna niedogodność w popularnej aplikacji. Reklamę zobaczymy w sekcji statusu aplikacji mobilnej, więc nie musimy martwić się o widok rozmowy. WhatsApp ma obecnie 1,5 miliarda użytkowników, którzy są potencjalnymi odbiorcami reklam i jeśli się nad tym zastanowimy, to trudno uwierzyć, że nie dostał on ich wcześniej.

Ponadto, uruchomiona zostanie płatna oferta dla użytkowników biznesowych. Firmy będą mogły wysyłać do klientów komercyjne wiadomości kosztujące od 0,5 do 9 centów, zależnie od lokalizacji odbiorcy (cena może przekroczyć lokalne stawki za SMS-y). Mogą także być naliczane kary dla firm, jeśli obsługa nie odpowie na pytanie w czasie krótszym niż 24 godziny, ale to akurat powinno ucieszyć klientów. Dodatkowo, firmy będą mogły uzyskać dostęp do numeru telefonu klienta w aplikacji, by przesłać mu szczegóły zamówienia, potwierdzenie nadania paczki albo bilety. Informacja o możliwości rozmowy przez WhatsApp z obsługą pojawi się też na reklamach, które widzimy na Facebooku. Warto obserwować rozwój tej części WhatsAppa. Sporo polskich platform handlowych wykorzystuje go do kontaktów z klientami - na czele z Allegro.

Decyzja o zmianie stawek ma związek z tym, że obecnie aplikacje Facebooka zyskują użytkowników bardzo powoli i trudno zwiększać zyski w takich warunkach. Wywołało więc to presję na pozostałe produkty należące do rodziny.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.