Whirlpool też chce podłączyć się do „Internetu rzeczy”

Whirlpool też chce podłączyć się do „Internetu rzeczy”23.10.2014 14:36

Whirlpool to firma dobrze znana. Pralki czy inne sprzęty jej logo znajdują się w wielu polskich domach. Choć produkty te raczej nie kojarzą się z IT, firma coraz mocniej zaznacza swoją pozycję w rozwijaniu tak zwanego Internetu rzeczy. Pralka z możliwością podłączenia do domowej sieci WiFi to dopiero początek.

Firma Whirlpool stara się określić, jakie urządzenia jej klienci chcieliby podłączyć do sieci i co będzie dla nich przydatne. Niedawno wprowadziła do swojej oferty pralkę WFL98HEBU, którą można podłączyć do sieci bezprzewodowej i sterować nią ze smartfonu lub tabletu nawet kiedy jesteśmy poza domem.

Tego typu urządzenia są jednak drogie i na razie mało kto po nie sięga, o czym firma bardzo dobrze wie. Podobnie jak inni producenci, kilka lat temu również próbowała przykleić tablet do lodówki, co nie okazało się dobrym pomysłem. To jednak nie powód by rezygnować, jak zdradził w wywiadzie dla Gigaom Chris Quatrochi, zajmujący się przede wszystkim interfejsami urządzeń Whirlpoola. Prawdziwym wyzwaniem nie jest bowiem podłączenie pralki do WiFi, ale zrozumienie potrzeb klientów.

O Internecie rzeczy powiedział, że jest to „młotek czekający na gwoździe”, tylko kolejna porcja techniki, która zostanie włączona do produkowanych od dziesięcioleci urządzeń. Dość wspomnieć, że nieobca im jest nawet nanotechnologia i powłoki ułatwiające mycie patelni czy też zapobiegające rozlewaniu się płynów po półkach lodówki. O ile jednak takie powłoki mają bezpośredni wpływ na to, jak korzystamy z urządzeń, korzyści płynące z podłączenia ich do sieci informacyjnej nie są już tak oczywiste.

W przeciwieństwie do producentów elektroniki konsumenckiej, Whirlpool przewiduje, że ich pralki będą w użyciu przynajmniej przez 10 lat i stara się, by sprzęt był „odporny na przyszłość”. Nie ma więc powodów by obawiać się, że pewnego dnia bez aktualizacji aplikacji nie włączymy prania czy nie wyjmiemy jedzenia z lodówki – podstawowe interakcje z produktem muszą być zachowane bez względu na to, jak daleko pójdzie technika.

Z punktu widzenia Internetu rzeczy ważne jest to, że Whirlpool jest kolejnym producentem starającym się budować „ekosystem” produktów, które będą komunikować się między sobą i w miarę możliwości współpracować. Scenariuszy jest mnóstwo – lodówka może powiadomić przebywającą w kuchni osobę o tym, że otwarte zostały drzwi wejściowe do domu. Zdrugiej strony zaś otwieranie drzwi lodówki (około 60 razy dziennie) może być dobrym wskaźnikiem obecności. Pralka może przypomnieć o rozwieszeniu prania albo przeciwnie – ponaglić gospodarza gdy Google Now stwierdzi, że zaraz trzeba wyjść z domu. Za 10 lat artykuły gospodarstwa domowego po prostu będą musiały łączyć się z siecią – Quatrochi nie widzi innej opcji.

Obecnym partnerem firmy Whirlpool jest amerykański Nest. Pierwszym owocem współpracy będzie lepsze zarządzanie energią zużywaną przez urządzenia.

Na koniec warto przytoczyć sposób, w jaki Quatrochi rozróżnia firmy rozwijające technikę od firm dostarczających produkty. Dla tych pierwszych sam proces tworzenia jest interesujący, a nowe rozwiązanie jest na tyle wartościowe, by zbudować prototyp. Dla firmy nastawionej na produkty, a taką właśnie stara się być Whirlpool, budowanie czegoś tylko dlatego, że jest fajne, bez zrozumienia jakie korzyści niesie klientom, jest bezcelowe. Firmie nie zależy też na produkcji urządzeń, które kupią tylko ci klienci, dla których celem życiowym jest wychodzenie przed szereg. Z czasem jednak będzie musiała stać się także firmą informatyczną, gromadzącą i przetwarzającą dane.

Quatrochi przyznał, że będzie mógł spokojnie odejść na emeryturę, kiedy Whirlpool opracuje urządzenie składające ubrania i chowające je do szafy. Trudno nie życzyć mu sukcesów.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.