Więcej reklam od Google

Więcej reklam od Google31.03.2006 16:27
Redakcja

Jak można było się spodziewać, Google włączyły do swojej ofertymożliwość wyświetlania reklam na własnych mapach - Google Maps.Celowanie reklam na podstawie poszukiwanej lokacji została jużudostępniona reklamodawcom. "Baloniki" z reklamą pojawiały się będągdy odwiedzający stronę połączą miejsce z pewnym słowem kluczowymzwiązanym z reklamowanym biznesem. Znalazły się już firmy chętne zakupienia reklam. Należy do nichsieć księgarni Barnes & Noble, której reklama pojawi się przywyszukiwaniu "New York books" oraz producent odzieży Ralph Lauren,którego reklama pojawi się po wpisaniu "Ralph Lauren New York". Jakinformuje jeden menedżerów Google Dominic Preuss, zainteresowanimogli testować system reklam już od kilku tygodni. Szukającylokacji w połączeniu z pewnym typem usługi lub towaru będą moglizauważyć niewielkie ikonki symbolizujące reklamodawcę (np. kwiatek w przypadku Ralph Lauren). Klikając nanią rowija się właściwa reklama zawierająca logo i tekstdostarczony przez reklamodawcę. Usługa ta płatna jest od każdego kliknięcia dokonywanego przezużytkowników - dokładnie tak jak w przypadku Google AdWords.Wykupione na Google Maps reklamy pojawiają się także w postacitekstowej wśród wyników klasycznego wyszukiwania Google. Reklamy wpostaci ikon będą pojawiały się także na stronach prywatnychużytkowników, na których umieszczono mapę Google na własny użytekwykorzystując Google Maps API. CNET przytacza opinię eksperta rynku wyszukiwania, Grega Sterlinga,który uważa, że z czasem rekamy będą pozwalały na większąinterakcję, w tym na możliwość bezpośredniego kontaktu zproducentem lub sprzedawcą poprzez "baloniki" reklamowe. Googlezaprzecza jednak planom dodania większej interaktywności i wideo doreklam. Dominic Preuss dodał jednak, że zależnie od popytu"wszystko jest możliwe". Przypomnijmy jednak, że w początkachreklam tekstowych mieliśmy nie ujrzeć nigdy graficznych reklamanimowanych, które obecnie znajdują się w ofercie Google. Indywidualne ikony na mapie usuwane są przez niektóre filtryantyspamowe przeglądarek.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.