Wiedźmin 3: Dziki Gon — twórcy o aspektach technicznych gry

Wiedźmin 3: Dziki Gon — twórcy o aspektach technicznych gry23.09.2013 17:42
Paweł Pawlonka

Podczas, gdy CD Projekt RED ciężko pracuje nad jedną z najciekawiej zapowiadających się gier ostatnich lat, kolejny wywiad ze studiem niesie kilka ciekawych rzeczy odnośnie aspektów technicznych Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu. Grzegorz Rdzany oraz Balazs Torok wyjawiają nam między innymi dlaczego porzucili gotowy silnik, a także co sądzą o konkurencyjnych produktach takich firm, jak DICE czy powiedzmy Crytek.

Przede wszystkim warto zwrócić ponownie uwagę na to, że w najnowszej grze CDP RED zobaczymy ulepszoną wersję nowatorskiej technologii REDengine. Przypomina się nam, iż praca nad pierwszym Wiedźminem oraz silnikiem Aurora (znanym jeszcze z Neverwinter Nights), zaowocowała ogromnym doświadczeniem oraz stworzeniem własych narzędzi, które w mniejszym stopniu ograniczałyby kreatywność deweloperów. Jak twierdzi Balazs Torok, główny programista, REDengine 3 pozwoli na renderowanie ogromnych terenów, których poniekąd zabrakło w poprzednich częściach. Dodatkowo twórcy zamienili oprogramowanie odpowiedzialne za fizykę z Havoka na PhysX 3.0, a także zaczęli używać technologii Apex, usprawniającej implementowanie skalowanej grafiki w grach komputerowych. Dowiadujemy się też, że Wiedźmin 3: Dziki Gon będzie w pełni dostosowany do procesorów wielordzeniowych, jak i architektury 64-bitowej, która dała możliwość dostępu do większej ilości pamięci. Wiadomo, że wymagania Wiedźmina 3 będą większe od tych części poprzednich, ale nie jakoś przesadnie.

W wywiadzie padło do tego wiele pytań dotyczących dokonań firm konkurencyjnych czy też ciekawostek dotyczących teselacji, DirectX 11.2 albo opinii o Windows 8. Grzegorz Rdzany zdradza, że CD Projekt RED z uwagą obserwuje poczynania DICE, Epic Games oraz Crytek, tak aby nie tylko dotrzymać kroku gigantom, lecz też samemu mieć istotny wpływ na rozwój technologiczny gier typu AAA. Wiedźmin 3: Dziki Gon ma również bez problemu działać pod Windowsem 8 i 8.1, niemniej deweloperzy nie skorzystają z możliwości DirectX 11.1 czy 11.2, poza tymi dostępnymi w standardowym API.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.