Większość z 522 internautów gra w gry, czyli słabe podejście do ważnych ankiet

Większość z 522 internautów gra w gry, czyli słabe podejście do ważnych ankiet11.08.2015 12:38

Lato to taki okres, w którym niekoniecznie jest o czym ciekawym pisać, dlatego niekiedy wypada wymyślić sobie jakiś rewelacyjny temat, zwłaszcza jeżeli ktoś nazywa się oto organizacją odpowiedzialną za Polskie Badanie Internetu. PBI zaprezentowało dane ze starawej ankiety, chcąc dołożyć swoją cegiełkę do ważnego tematu, jakim jest zmiana wizerunku rodzimych fanów świata elektronicznej rozrywki. Szkoda, że nowe wnioski wyciągnięte zostały z zeznań zaledwie 522 ankietowanych, przy przeszło 13 milionach grających w naszym kraju (według danych zebranych w zeszłym roku przez Newzoo).

Tym samym zamiast skonkretyzowanego obrazu polskiego gracza mamy oto czyste „rewelacje”. Przeciętny polski internauta gra w gry niemal codziennie i dotyczy to w zasadzie po równo tak kobiety, jak i mężczyzn. Ich wiek nie ma w sumie znaczenia. 15-latkowie, ich dwa razy starsi kompani czy panowie po 40-ce bawią się przy grach niemal po równo. Mają wykształcenie średnie lub niższe i mieszkają zazwyczaj na wsi. Najbardziej namiętnie grają w League of Legends, Counter-Strike'a oraz kolejne odsłony serii FIFA. Starsi od czasu do czasu uruchomią sobie ponadto jakąś przygodówkę.

Dalej z podsumowania danych z ankiety można wyczytać bardziej zastanawiające rzeczy. Otóż internauci zazwyczaj nie grają po sieci. 38 procent ponoć nie wie, co to multiplayer, a 34 procent zagra z kimś może raz w miesiącu. Równocześnie jednak Batlefield, wspomniany Counter-Strike, LoL oraz World of Tanks, sieciowe fenomeny, są najczęściej wymienianymi tytułami, jeśli chodzi o rozrywkę wieloosobową. Do tego grając w gry internauci lubią współpracować, aby osiągnąć wspólny cel, a samolubni kompani wkurzają ich bardziej niż rozkrzyczani obcokrajowcy. Popularne są też gildie.

Źródło: BPI
Źródło: BPI

Badanie PBI przeprowadzono na Ogólnopolskim panelu Badawczym Ariadna w postaci ankiet online, w których uczestniczyły 522 osoby powyżej 15. roku życia. Wywiady przeprowadzono w dniach 30 marca - 3 kwietnia br. — to dokładnie obrazuje, jaki trud zadała sobie agencja, chcąc „profesjonalnie” podejść do sprawy. W pięć dni przepytano nieco ponad pół tysiąca osób, aby móc przedstawić niewiele wnoszące do słusznej sprawy walczenia ze stereotypem polskiego gracza dane. Co ciekawe, znajdą się już serwisy, które prezentują ankietę tą za wyznacznik, kiedy wcześniej naśmiewały się z głosów 80 tysięcy ludzi, którzy wzięli udział w niedawnym wielkim badaniu graczy. Na bezrybiu i rak ryba, bo o rynku gier oraz graczach u nas dalej rozmawia się za mało...

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.