Windows 10 nie nadaje się do grania? Nic z tego, to tylko chińska inwazja na PUBG

Windows 10 nie nadaje się do grania? Nic z tego, to tylko chińska inwazja na PUBG03.11.2017 15:23

Październikowe wyniki badań platformy Steam sprawiły, że wpierwszej chwili w redakcji złapaliśmy się za głowy. CzyżbyWindows 10 umierał, nie nadając się do poważnego grania? W ciągumiesiąca najnowszy system Microsoftu stracił niemal jedną piątądotychczasowych użytkowników, którzy wydawałoby się, masowozainstalowali w jego miejsce Windowsa 7. To jednak naiwnetłumaczenie. Rzeczywistość jest bardziej skomplikowana.

Październik na Steamie był systemowym „trzęsieniem ziemi”.Windows 10 stracił 17,14% użytkowników, Windows 8.1 2,14%,wszystkie wersje macOS-a razem wzięte 1,14%, zaś i tak licheudziały Linuksa spadły do 0,35%. Triumfuje 64-bitowy Windows 7, zktórego korzysta 63,60% użytkowników, o 22,59% więcej niż wewrześniu.

Trzęsienie ziemi nadeszło z Dalekiego Wschodu. Nagle w ciągujednego miesiąca najpopularniejszym językiem platformy Steam stałsię uproszczony chiński, z którego korzysta dziś 56,37%.Angielskiemu zostało raptem 21,24%, rosyjskiemu 6,20%, polskiutrzymał się w pierwszej dziesiątce z wynikiem 1,01%.

Wszystko staje się jasne: zmiany w popularności systemówoperacyjnych nie są opisane przecież w liczbach bezwzględnych. Poprostu na Steamie pojawiły się nagle miliony Chińczyków,normalnie z zachodnimi usługami internetowymi nie mających nicwspólnego, żyjących w swoim, równoległym Internecie,korzystających niemal wyłącznie z Windowsa 7. Zazwyczaj te dwaInternety nie wchodzą ze sobą w bliższe interakcje, barierajęzykowa jest zbyt wielka, do tego dochodzi Wielki Mur chińskiejsieci, praktycznie uniemożliwiający tamtejszym internautomkorzystanie z zachodnich serwisów.

Liczba graczy w PUBG w poszczególnych regionach (źródło: @Steam_Spy)
Liczba graczy w PUBG w poszczególnych regionach (źródło: @Steam_Spy)

Nawet popularne po obu stronach gry ze Steama, takie jak DOTA 2czy CS:GO w Chinach nie mają nic wspólnego z platformą Valve, mająswoich własnych chińskich dystrybutorów, np. PerfectWorld. To wszystko sprawia, że dla typowego chińskiego graczaSteam nie miał większego znaczenia. Aż do czasu, gdy na Steamie nawyłączność pojawił się PlayerUnknown’s Battlegrounds,koreańska gra typu battle royale firmy Bluehole, która w Chinachwywołała prawdziwe szaleństwo. Mimo że dostępna wciąż tylko wtrybie wczesnego dostępu, do końca września sprzedała 12,5 mlnkopii – z czego 6 milionów w samych Chinach.

PUBG INTRO

Nie wiadomo, jak długo jeszcze typowy użytkownik Steama będziemiał skośne oczy. Tydzień temu chińskie Stowarzyszenie WydawcówAudio-Wideo ogłosiło, że gry typu battle royale mają w sobie zbytwiele przemocy, odbiegają od socjalistycznych wartości i sąszkodliwe dla młodych użytkowników. Analitycy uważają, że możeto doprowadzić do oficjalnego zakazu takich gier w Państwie Środka,a nawet zablokowania tam dostępu do Steama.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.