Windows Phone wcale nie zyskuje popularności, BlackBerry zanika

Windows Phone wcale nie zyskuje popularności, BlackBerry zanika25.02.2015 15:44

Firma analityczna IDC podsumowała zmiany na rynku urządzeń mobilnych, jakie zaszły w ubiegłym roku. Zaskoczenia nie ma – Android pożera wszystko, co spotka na swojej drodze, iOS ma duże grono wyznawców i powoli zdobywa nowych, a reszta praktycznie nie istnieje.

Zacząć należy od tego, że rynek smartfonów znów urósł – w roku 2013 do sklepów dostarczonych zostało 1018,7 mililnów smartfonów, w 2014 już 1,3 miliarda. W tym 81,5%, czyli ponad miliard urządzeń, miało zainstalowanego Androida. To aż o 200 milionów więcej niż w roku 2013. Analitycy z IDC uważają, że złożyły się na to trzy czynniki – regularne odświeżanie portfolio produktów, wysokie zapotrzebowanie i dostępność modeli bardzo tanich. Choć liderem jest Samsung, wzrost popularności urządzeń z Androidem napędzają inni producenci – Huawei, Lenovo (z Motorolą), LG i Xiaomi. Ten ostatni producent podbił ogromny rynek Azji i sprzedaje już więcej smartfonów niż Lenovo, LG czy Huawei.

Rozkład sił między producentami nie jest zaskoczeniem. Samsung wciąż sprzedaje najwięcej smartfonów, ale wyraźnie stracił rozpęd i możemy założyć, że czasy świetności ma już za sobą. Drugą pozycję niezmiennie zajmuje firma Apple, która w 2014 roku sprzedała 192,7 miliona urządzeń, co stanowi 14,8% wszystkich dostaw. Dla porównania, w roku 2013 dostarczyła 153,4 miliona iPhone'ów. Na korzyść systemu iOS działają tu wysokie wymagania klientów, a przy tym stałe zainteresowanie starszymi modelami. Niebawem zobaczymy także, jaki wpływ na sprzedaż ma wejście na zupełnie nowy dla Apple'a teren – rynek dużych smartfonów.

Windows Phone zajął trzecią pozycję wśród najlepiej sprzedających się mobilnych systemów operacyjnych. Oczywiście gwarantuje mu ona miejsce na podium, brązowy medal i wszelkie honory, ale czy naprawdę jest z czego się cieszyć? Udział systemu Microsoftu w rynku wynosi obecnie 2,7%. W roku 2014 sprzedało się zaledwie 34,9 miliona urządzeń z Windows Phone. To o 600 tysięcy więcej niż rok wcześniej, ale wciąż za mało, by mówić o znaczącym wzroście przy tak szybko rosnącym rynku. Udział Windows Phone w rynku spada z miesiąca na miesiąc i prawdopodobnie nawet Windows 10 i nowe urządzenia z wyższej półki go nie uratują – w końcu premiera nowego systemu nie gwarantuje, że w sklepie pojawią się dobrej jakości aplikacje.

Na czwartej pozycji z udziałem na poziomie 0,4% (5,8 miliona sprzedanych smartfonów) znalazł się system BlackBerry. Ostatnie działania kanadyjskiego producenta nie mają na celu podbicia rynku smartfonów, choć trzeba przyznać, że proponowane rozwiązania w osobach BlackBerry Passport i BlackBerry Classic są bardzo interesujące. W ubiegłym roku system zyskał także sporo ulepszeń i firma przewiduje, że w 2015 roku uda jej się zarobić na urządzeniach mobilnych. CEO BlackBerry liczy na sprzedaż na poziomie 10 milionów urządzeń, co już przyniesie zysk.

Kategoria „pozostałe”, czyli wszystkie systemy mało znane i egzotyczne, stanowi 0,6% rynku. Oczy analityków są teraz skierowane w kierunku Tizena, który może zrobić to, czego nie dokonał Windows Phone, Sailfish ani Firefox OS – zabrać trochę rynku Androidowi.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.