Wstępniak na nowy tydzień: geniusza już nie ma, ale Reality Distortion Field pozostało

Wstępniak na nowy tydzień: geniusza już nie ma, ale Reality Distortion Field pozostało22.09.2014 09:00

Nawet gdyby ktoś bardzo tego chciał, nie mógłby w ciąguostatnich kilkunastu dni przeoczyć wydarzeń, o których mówili ipisali wszyscy – chyba że odciąłby się całkowicie od Internetui innych mediów. Nagłówki rozmaitych historii dotyczącychiPhone'a 6 i jego większego brata, wydanie kolejnej wersji iOS-a,właściwie wszystko, co wiązało się z Apple, zajmowało także iw naszym kraju czołowe miejsca portali IT, w tym i naszego. Łatwomi zrozumieć, dlaczego tak działo się w USA, Wielkiej Brytanii czyNiemczech, tam iPhone jest po prostu popularnym sprzętem. Dlaczegojednak to samo działo się u nas, w kraju gdzie większośćposiadaczy smartfonów nie widziała sprzętu Apple z bliska, tegonie wiem. Czy to kwestia fascynacji Polaków Ameryką i jej kulturąpopularną (której iPhone jest ważną ikoną), czy też możechodzi o tęsknotę za luksusem, z którym wciąż urządzenia zJabłkiem są kojarzone? A może chodzi o cichą nadzieję,że może to niedostępne, przereklamowane, okropnie drogie Apple tymrazem coś spartoli?

Chyba jednej odpowiedzi na to nie ma. Znów odnotowaliśmy tylkospołeczny fakt – nic nowego pod słońcem, Apple wciąż budziwielkie emocje, a woda jest mokra. Jeśli Steve Jobs jeszcze się wżadne czujące stworzenie nie wcielił i patrzy na nas zzaświatów, to może się tylko cieszyć, gdyż jego Pole DeformacjiRzeczywistości działa wciąż bez zarzutu. Świadczyć musi o tymzaskakująco ciepłe przyjęcie niepięknego przecież zegarka AppleWatch. No cóż, think different.Może po prostu miałem błędne kryteria piękna, trzeba jeprzemyśleć.

W tym tygodniu nie przestaniemy jeszcze pisać o Apple, wspokojniejszym jednak tonie. Jako że jednak do premiery nowego iPadajeszcze chwila czasu została, a o nowym iPhonie było już dośćgłośno, przyjrzymy się firmie z Cupertino jako kulturowemu,biznesowemu i przemysłowemu fenomenowi. Może uda się odpowiedziećna pytania, dlaczego Apple to Apple i czy ktokolwiek może odebraćApple tę lukratywną rolę. Przyjrzymy się też tym projektomApple, które niekoniecznie goszczą na pierwszych stronachpopularnych portali, a które są kluczowe dla sukcesu Jabłka.

I tyle o Apple. Osobom zainteresowanym Windows mogę obiecaćpublikację poświęconą ReFS, systemowi plików, który możekiedyś zastąpi wysłużone NTFS. Nie wszyscy o tym wiedzą, aledziś z ReFS można korzystać nie tylko na Windows Serverze, aletakże na desktopach z Windows 8.1 – i daje to ciekawe efekty. Mamnadzieję, że to choć częściowo zadowoli tych z Was, którzynarzekali, że z obiecywanego zaglądania Windows pod maskę nici iże tylko o kafelkach piszemy.

Nie zapomnieliśmy też o tematach edukacyjnych. Jeszcze dzisiajprzeczytać będziecie mogli wprowadzenie do Wolframa Alpha, słynnegosilnika obliczania wiedzy, napisane z myślą o tych, którzy szukająsposobu, by poradzić sobie ze szkolną i akademicką matematyką. Odoktorze Stephenie Wolframie mówi się różnie, są tacy, co majągo za bufona, są tacy, co widzą w nim geniusza, ale o jegoWolframie Alpha trudno mówić źle. Ten produkt po prostu nie makonkurencji.

Już wcześniej zapowiadałem test niezwykłej karty graficznej,GTX 980. Mamy ją w naszym labie, testujemy, wszystko wskazuje na to,że Nvidii udało się zrobić kartę bez słabych stron. Ocenicie tosami. Tym razem wyniki nie będą już na skali logarytmicznej :).

Na koniec rozrywka. Obiecywałem poszukiwanie nowych formuł dlatego działu – i wciąż szukamy. Uświadomiliśmy sobie w przezten czas coś chyba ważnego. Wielu z nas w redakcji więcej czasupoświęca na czytanie beletrystyki (szczególnym powodzeniem cieszysię science fiction) niż na granie. Może i wśród Was są więcludzie, dla których książki są bardziej zajmującą rozrywką niżgry?

Serdecznie zapraszam do lektury.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.