Wycofany ze sprzedaży Windows 7 wciąż wygrywa z Windows 8.x

Wycofany ze sprzedaży Windows 7 wciąż wygrywa z Windows 8.x10.12.2013 11:53

Tak lubiane na całym świecie Windows 7 powoli zbliża się doswojego końca. Microsoft niedawno potwierdził oficjalnie, że sprzedażdetaliczna tego systemu zakończyła się w październiku – jeśliktoś jeszcze znajdzie „siódemkę” w jakimś sklepie, tonajwyraźniej trafił na jakieś magazynowe resztki. A co z wersjąOEM-ową, z której korzystają wszyscy ci, którzy kupują systemoperacyjny wraz z komputerem? Według informacji, które pojawiły siępodczas ostatniej aktualizacji stron informujących o cyklu życiasystemów z rodziny Windows, producenci sprzętu mieliby prawo dołączaćją do swoich komputerów do końca października 2014 roku. W sytuacji,gdy klienci pytają przede wszystkim o komputery z „siódemką”,wiadomość ta nie ucieszyła producentów sprzętu.Na szczęście tak nie będzie. Microsoft przyznał, że przedstawionana jego stronach informacja była błędna. Faktycznie, sprzedażdetaliczna Windows 7 zakończyła się 30 października 2013 roku, aletermin zakończenia sprzedaży licencji OEM dla „siódemki”zostanie dopiero ustalony. Błąd zrzucono na karb dłuższego czasuaktualizowania informacji na innych niż anglojęzyczna wersjach stronMicrosoftu, przepraszając za możliwe nieporozumienia.[img=windows7]Jeśli jednak nie Windows 7, to co? Na desktop Microsoft ma dziśjedną propozycję – Windows 8/8.1 – ale najwyraźniejużytkownicy bronią się przed nią rękami i nogami. Wyniki badań rynkuprowadzonych przez Net Applications, firmę, której trudno zarzucićuprzedzenia do Microsoftu, pokazują, że w porównaniu do Windows 7,sprzedaż „ósemki” wygląda miernie. Co gorsza, wygląda nato, że popularność Windows 7 obecnie rośnie szybciej, niż popularnośćWindows 8.Portal statystyczny Statista.com przeprowadził analizę danychdotyczących globalnego udziału Windows 7 i Windows 8.x w rynkusystemów operacyjnych od ich publicznej premiery, jej wynikiprezentując na wykresie, który możecie zobaczyć poniżej:[img=statista-windows78]Różnica jest kolosalna, szczególnie w pierwszych miesiącach powydaniu nowych OS-ów. Czternaście miesięcy po premierze, Windows 8.xzdobyło raptem 9,3% rynku. W ciągu czternastu miesięcy po premierzeWindows 7, system ten miał niemal 20% udziałów w rynku. PopularnościWindows 8 nie pomogło nawet wydanie dostępnej za darmo wersji 8.1.Owszem, w październiku można było zauważyć niewielki skok udziałówsystemów z rodziny 8.x, ale później krzywa udziałów wypłaszczyła się.Klienci głosują nogami – w listopadzie wzrost popularnościWindows 7 był ponad czterokrotnie większy niż 8.x – odpowiednio0,22% i 0,05% (w tym samym czasie Windows XP stracił jedynie 0,02%).Można oczywiście dowodzić, że nie można porównywać wzrostówWindows 7 i Windows 8 w pierwszych miesiącach po wydaniu obusystemów, gdyż ich sytuacja rynkowa była skrajnie odmienna. Na„siódemkę” czekano jak na wybawienie – źle przyjętaprzez rynek Vista i kiepsko radzące sobie z nowym sprzętem XP niemogły być dla niej żadnymi konkurentami, w dodatku sprzedaż PC wciążwówczas rosła. Jednak sytuacji z ostatnich miesięcy już tak łatwo sięnie wyjaśni. Mimo setek milionów wydanych na promocję Windows 8, mimozbliżającego się sezonu świątecznego – użytkownicy Windowswciąż tęsknie spoglądają na wersję systemu, której Microsoft jużsprzedawać nie chce.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.