Xbox One sprzedaje się w USA dwa razy lepiej po rezygnacji z Kinecta i obniżce ceny

Xbox One sprzedaje się w USA dwa razy lepiej po rezygnacji z Kinecta i obniżce ceny17.07.2014 11:12

Sony nie chwaliło się co prawda ostatnio obecnym poziomem sprzedaży PlayStation 4, ale wyniki konsoli sprzed kilku miesięcy i tak zmusiły Microsoft do zastanowienia się, co ma zrobić ze swoim Xboksem One, by amerykańska konsola stała się atrakcyjniejszą ofertą. Wprowadzono naturalnie szybko obniżkę ceny na sprzęt, która możliwa była po wyrzuceniu z zestawów nowego Kinecta. Okazuje się, że 399 dolarów robi na graczach z USA większe wrażenie, niż opcja pomachania kończynami w kilku tytułach dla sensora.

Redmond oficjalnie poszczyciło się, że Xbox One przez miesiąc od 9 czerwca sprzedawał się ponad dwukrotnie lepiej w Stanach Zjednoczonych, niż w maju. Po raz kolejny firma nie podaje konkretnych liczb, powołując się tylko na wewnętrzne badanie rynku, analitycy szacują niemniej, iż obecnie sprzedano już przynajmniej 4,5 miliona konsol Microsoftu w stosunku do 8 milionów PS4 (5 kontra 9 milionów urządzeń posłanych do sklepów). Phil Harrison jest przekonany, że nadchodzące gry świetnej jakości (choćby Sunset Overdrive czy Forza Horizon 2) pomogą systemowi trafić do jeszcze większej grupy odbiorców, w tym także tych uwielbiających projekty niezależne — mając na myśli program ID@Xbox.

Wbrew dawnym przypuszczeniom, szef Microsoftu Satya Nadella nie ma zamiaru odpuszczać tematu salonowej rozrywki i pozbywać się marki Xbox. Z gier można czerpać ogromne zyski, a CEO uważa, iż ma zespół ludzi potrafiących wprowadzić tutaj wiele innowacji, zwłaszcza że fundamenty Xbox ma silne (stabilna i rozwinięta usługa sieciowa Xbox Live, rozpoznawalność nazwy, popularność platformy wśród całych rodzin). Podkreśla przy okazji, jak prace nad technologiami na potrzeby konsoli przekładają się również na rozwój innych ważnych gałęzi prowadzonego biznesu, wspominając choćby o Kinect for Windows V2 czy technologii Azure w chmurach.

Oficjalna premiera Xboksa One w Polsce 5 września i wydaje się, że Microsoft powoli zdejmuje klapki z oczu, dostrzegając sytuację na naszym krajowym rynku, gdzie w temacie konsol nowej generacji dominuje PlayStation 4. Pierwotnie zaprezentowane ceny zestawów szybko zrewidowano i w internetowych sklepach paczka z konsolą plus dwiema grami (FIFA 15, Forza Motorsport 5) w tej chwili figuruje z metką 1699 złotych. Dla nas nowe, ale tak naprawdę kilkumiesięczne pozycje, takie jak Dead Rising 3, Ryse: Son of Rome, wspomniane FM 5 czy Kinects Sports Rivals (w pełni po polsku) dostępne mają być w sugerowanej cenie poniżej 200 złotych, przy czym w przypadku trzech pierwszych tytułów chodzi o wydania kompletne. Zawierają one wszystkie wypuszczone do tej pory płatne dodatki. 199 złotych na pewno wygląda lepiej na półce niż 249...

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.