Xiaomi atakuje rynek tabletów. Realna konkurencja iPada mini za 240 dolarów

Xiaomi atakuje rynek tabletów. Realna konkurencja iPada mini za 240 dolarów15.05.2014 10:48
Tomek Kondrat

Xiaomi, chiński producent smartfonów, włączył się do gry na rynku tabletów. Znany dotychczas ze smartfonów (np. Xiaomi Mi3) wystartował z produkcją swojego pierwszego tabletu. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie specyfikacja techniczna i cena, która wielu może przyprawić w osłupienie – oczywiście pozytywne.

Lei Jun, dyrektor i współzałożyciel Xiaomi, zaprezentował dziś tablet tej firmy. 7,9-calowe urządzenie, pokazane w Pekinie, jest odpowiedzią na iPada mini firmy Apple, ale w przeciwieństwie do niego, jest dostępne w sześciu kolorach (czarny, biały, żółty, zielony, niebieski, różowy). Specyfikacja techniczna urządzenia robi wrażenie. Ekranem produkowany przez firmy Sharp i Youda wyświetli obraz w rozdzielczości 2048 na 1536 pikseli. Procesorem urządzenia jest Tegra K1, czterordzeniowa jednostka ARM Cortex A15 o zegarze 2,2 GHz, zintegrowana z procesorem graficznym Kepler, który używa 192 rdzeni. Według Xiaomi zapewnia to 230% lepszą wydajność wideo niż produkt Apple.

Introducing Xiaomi Mi Pad 小米平板

Urządzenie ponadto wyposażono w 2 GB RAM i 16 GB pamięci masowej flash NAND. Jeżeli 16 GB to za mało, można ją rozbudować o dodatkowe 128 GB poprzez kartę microSD. Jest to jednak jeden z dwóch wariantów urządzenia. Całości dopełniają dwa aparaty: tylny 8 – Mpix i przedni – 5 Mpix, oraz pojemny akumulator 6700 mAh. Urządzenie połączy się ze światem przez WiFi w standardzie 802.11ac. Wersja GSM lub LTE nie została potwierdzona. Porównań do iPada może być więcej, gdyż tablet Xiaomi waży 360 gramów (przy 331 iPada mini) i ma 8,5 mm grubości (7,55 mm iPada mini).

Mamy nadzieję, że uda nam się wywrzeć na Apple presję – powiedział Lei Jun podczas premiery. Jest to jasny przekaz, w jaki segment rynku chce uderzyć Xiaomi.

Jak to bywa w przypadku Xiaomi, systemem operacyjnym będzie MIUI, czyli zmodyfikowany Android, który powinien lepiej pasować do tabletów. Ma to być efektem ciężkiej pracy programistów, którzy skupili się na jak najlepszym dopasowaniu oprogramowania do wymogów użytkowników tego typu urządzeń.

Firma zacznie testy beta w czerwcu. Są to otwarte testy, więc mała liczba urządzeń powinna trafić do sprzedaży wraz z ich rozpoczęciem. Nie jest jednak wiadome, kiedy tablet Xiaomi trafi na rynek sprzedaży detalicznej. Znana jest natomiast cena. Wersja 16 GB będzie dostępna za ok. 240 USD, a wersja z 64 GB pamięci masowej za ok. 273 USD. Produkty Xiaomi mogą okazać się strzałami w dziesiątkę i zrobić duże zamieszanie na dość hermetycznym rynku tabletów, gdzie w takiej cenie można dostać np. Samsunga Galaxy Tab 8.0, którego specyfikacja nie może konkurować z produktem chińskiej firmy.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.