Xiaomi coraz wyżej w rankingu Forbes Global 2000. Awans o 42 pozycje

Xiaomi coraz wyżej w rankingu Forbes Global 2000. Awans o 42 pozycje14.05.2020 17:02
Xiaomi awansuje w ważnym rankingu, fot. materiały prasowe
Redakcja

Xiaomi Corporation zajęło 384. miejsce na tegorocznej liście Forbes Global 2000, co oznacza przesunięcie w górę o 42 pozycje w porównaniu z ubiegłym rokiem. To duży powód do radości – ranking ten uznawany jest za jeden z najbardziej rzetelnych na temat korporacji.

Magazyn Forbes corocznie opracowuje ranking "Forbes Global 2000". Lista ta uznawana jest za jeden z najbardziej rzetelnych rankingów na temat korporacji. Opiera się na zintegrowanym zestawieniu przychodów, zysków, aktywów i kapitalizacji rynkowej. Według danych ujętych w zestawieniu z 2020 roku, przychody Xiaomi wyniosły 29,8 mld USD, zysk - 1,5 mld USD, aktywa - 26,4 mld USD, a kapitalizacja rynkowa - 31,5 mld USD.

W 2019 r., Xiaomi osiągnęło znaczny wzrost we wszystkich segmentach działalności. Całkowite przychody Grupy po raz pierwszy przekroczyły 200 mld juanów, osiągając poziom 205,8 mld juanów, notując tym samym wzrost o 17,7 procent rok do roku. To oznacza, że w ciągu 9 lat, skumulowany roczny wskaźnik wzrostu ("CAGR") osiągnął poziom 112 procent. Skorygowany zysk netto wyniósł 11,5 mld juanów, co przełożyło się na wzrost o 34,8 procent rok do roku, co przewyższyło oczekiwania rynkowe.

Xiaomi na 384 miejscu w rankingu, fot. materiały prasowe.
Xiaomi na 384 miejscu w rankingu, fot. materiały prasowe.

To był prawdziwy zaszczyt, gdy Xiaomi, w zeszłym roku, po raz pierwszy znalazło się na liście Global 2000. Uznanie ze strony rynku motywuje nas do rozwijania naszej działalności na jeszcze wyższym poziomie. W ciągu ostatniego roku dokonaliśmy kluczowych zmian w naszych markach, portfolio produktowym, strukturze organizacyjnej i systemach zarządzania. W kluczowym okresie przejściowym z 4G do 5G dostarczyliśmy na rynek odpowiednią liczbę produktów wspierających tę technologię nowej generacji. Przyspieszyliśmy naszą ekspansję międzynarodową - obecnie prawie połowa naszych przychodów pochodzi z rynków zagranicznych, co czyni Xiaomi firmą globalną. Mimo, że branża stoi przed poważnym wyzwaniem, Grupa nadal wykazuje wzrosty pomimo spowolnienia na rynku. Będziemy nadal koncentrować się na naszej strategii „5G + AIoT” i zwiększać inwestycje, aby wszyscy na całym świecie mogli cieszyć się lepszym życiem, dzięki innowacyjnym technologiom - powiedział Lei Jun, Założyciel, Prezes oraz CEO Xiaomi.

Według ostatnich danych instytucji badawczych, Xiaomi zanotowało wzrost dostaw telefonów w pierwszym kwartale 2020 roku, przy czym cały rynek zanotował spadki. Według danych Canalys, światowe dostawy smartfonów spadły o 13 procent rok do roku, do 272 milionów sztuk. Xiaomi w tym samym okresie zanotowało wzrost na poziomie 9 procent, wyprzedając na tym polu innych największych producentów smartfonów. Udział w rynku wzrósł do 11,1 procenta, umacniając czwartą pozycję marki na świecie. Natomiast według danych IDC, światowe dostawy smartfonów spadły o 11,7 procent rok do roku, do 276 milionów sztuk, a Xiaomi zanotowało wzrost o 6,1 procenta i osiągnęło udział w rynku na poziomie 10,7 procent.

Mimo ciężkiej sytuacji spowodowanej pandemią COVID-19 Xiaomi odnotowało zwiększone dostawy smartfonów w Europie Środkowo-Wschodniej. Według danych Canalys udział firmy w rynku smartfonów w tym regionie wzrósł o 45 procent, a w Polsce o 223 procent rok do roku. Na Ukrainie Xiaomi jest numerem jeden z 38 procentowym udziałem w rynku smartfonów. W Polsce, według danych Canalys, Xiaomi jest wiceliderem, a udział firmy wynosi 27 procent. Natomiast według analiz firmy badawczej IDC, w I kw. 2020 r., Xiaomi było liderem na rynku smartfonów w Polsce. Udział producenta w tym okresie wyniósł 31,6 procent i był to o 8,7 punktu procentowego lepszy rezultat w porównaniu do IV kw. 2019 roku.

W 2019 roku przychody Xiaomi poza Chinami wyniosły 91,2 mld juanów, co stanowi 44,3 procent całych przychodów przedsiębiorstwa. Produkty Xiaomi sprzedawane są na ponad 90 krajach i rynkach na świecie (dana na dzień 31 grudnia 2019 r.).

Xiaomi wyemitowało dziesięcioletnie niezabezpieczone obligacje uprzywilejowane o wartości 600 milionów USD z kuponem o wartości 3,375%. Transakcja osiągnęła najniższą w historii rentowność 10-letniej obligacji chińskiej spółki TMT, skutecznie obniżając stopę finansowania długoterminowego spółki. Ostateczna kwota subskrypcji była 8,5 razy większa niż subskrypcja, co pokazuje, że obligacje zostały entuzjastycznie przyjęte przez rynek kapitałowy. Sukces w sprzedaży obligacji podkreśla zaufanie inwestorów do planów długoterminowego rozwoju Grupy.

Zgodnie z założoną strategią Xiaomi wypuści na rynek 10 smartfonów obsługujących standard 5G, a wydatki na dział R&D zostaną zwiększone do 10 miliardów juanów. W ciągu kolejnych pięciu lat, inwestycje w technologię 5G+AioT zostaną zwiększone z 10 do ponad 50 mld juanów, w celu zdobycia pozycji lidera w dziedzinie rozwiązań smart. Grupa chce rozwijać się w segmencie urządzeń premium, jak również, zgodnie ze swoją misją, cały czas dostarczać doskonałe produkty w uczciwej cenie.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.