Xiaomi na dobrej drodze, aby być trzecim największym producentem smartfonów

Xiaomi na dobrej drodze, aby być trzecim największym producentem smartfonów03.05.2018 16:01

Mimo pewnej stagnacji w stosowaniu innowacyjnych rozwiązań, rynek smartfonów wciąż jest interesujący, także pod względem udziałów poszczególnych producentów. Owszem na dwóch pierwszych miejscach niewiele się dzieje, ale już kolejne pozycje przechodzą ostatnio spore zmiany.

Według najnowszych danych opublikowanych przez Counterpoint Research, wciąż największym producentem smartfonów pozostaje Samsung, który w pierwszym kwartale 2018 roku sprzedał 78 mln smartfonów. Druga pozycja należy do Apple – firma z Cupertino może pochwalić się 52,2 mln sprzedanych iPhone’ów, z czego sporą część stanowi jubileuszowy iPhone X.

Jak już wspomnieliśmy, na dwóch pierwszych miejscach niewiele się dzieje – wyniki Samsunga są o 3% gorsze niż rok temu, Apple zaliczyło 3% wzrost. Natomiast już trzeci Huawei osiągnął o 14% lepszy wynik niż w 2017 roku, sprzedając łącznie 39,3 mln smartfonów. Jeszcze lepiej wypada Xiaomi, które w ciągu roku osiągnęło wzrost o aż 101%.

Xiaomi w pierwszym kwartale tego roku sprzedało 27 mln smartfonów, co jest wynikiem o 13,6 mln lepszym względem poprzedniego roku. Jeśli zdarzy się cud i wzrost będzie zbliżony, to Xiaomi za rok może wskoczyć na trzecią pozycję z wynikiem około 50 mln sprzedanych smartfonów. Oczywiście to bardzo optymistyczne założenia, ale nawet jeśli wzrost sprzedaży zauważalnie spadnie, to Xiaomi i tak może być na dobrej drodze, aby stać się trzecim największym producentem smartfonów na świecie w ciągu najbliższych lat.

Rosnąca sprzedaż smartfonów Xiaomi to przede wszystkim zasługa oferowania bardzo dobrych smartfonów w atrakcyjnych cenach. Chiński producent już wielokrotnie udowodnił, że potrafi stworzyć równie dobre urządzenie jak konkurenci, ale w niższej cenie. To właśnie smartfony Xiaomi są często polecane jako najlepszy wybór w niskiej i średniej półce cenowej.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.