Zupełnie nowy wygląd Stron na Facebooku. W tym szaleństwie jest metoda

Zupełnie nowy wygląd Stron na Facebooku. W tym szaleństwie jest metoda04.08.2016 11:36

Mówienie dziś o Facebooku jedynie jako o miejscu, gdzie łączą się znajomi i społeczności, chyba nikogo już nie przekonuje. Serwis Zuckerberga to przede wszystkim marketingowy kolos, który sam zarabia nie tylko na reklamach, ale także oferuje platformę reklamową każdej zainteresowanej firmie. Mowa tutaj przede wszystkim o Stronach, dzięki którym nawet najmniejsza kawiarenka może zaistnieć w Sieci niewielkim lub zerowym kosztem, i nie tylko promować swoje usługi, ale także pozostać w kontakcie z klientami.

A na Stronach właśnie doszło do niemałej rewolucji. Całkowicie przebudowany został bowiem ich wygląd, szczególnie w przypadku elementów nawigacyjnych. Facebook słusznie uznał zapewne, że kolejne pozycje menu wyświetlane na poziomej belce nie są szczególnie widoczne, co musiało mieć odzwierciedlenie w liczbie odwiedzin podstron. Odtąd menu jest wertykalne i przeniesione na lewą stronę, tuż nad nim znajduje się miniatura, która również trafiła poza podstawową szerokość strony.

Znacznie bardziej w oczy rzuca się zdjęcie w tle, dla którego z tego powodu wypadałoby wymyślić nową nazwę. Ponadto wszystkie bloki wyświetlane dotąd jako boczny pasek po lewej stronie, zostały przeniesione na stronę prawą, lepiej widoczna jest kategoria tematyczna strony, lokalna wyszukiwarka, oraz wpisy odwiedzających. Jaki jest zatem końcowy efekt? Strona prezentuje się czytelniej, ale w tym przypadku nie to jest najważniejsze.

Wprowadzone zmiany oznaczają bowiem sporo pracy do profesjonalnych administratorów zarządzających stronami marek, korporacji. W ciągu kilku lat w zasadzie całkowicie drugoplanowa stała się rola strony internetowej, a w poszukiwaniu informacji o firmie lub kontaktu z nią, użytkownicy często w pierwszej kolejności szukają na Facebooku. Nietrudno się zatem domyślić, jak wiele pracy włożono w optymalne wykorzystanie dotychczasowego wyglądu stron w celu jak największej skuteczności marketingowej.

Tymczasem Mark Zuckerberg wywrócił cały rynek do góry nogami. Niemożliwe jest już na przykład wykorzystywane przez wielu, i niekiedy efektowne, tworzenie kompozycji przez łączenie zdjęcia profilowego ze zdjęciem w tle, choć z drugiej strony lepiej widoczne menu może generować większą liczbę odwiedzin na podstronach. Nowości są już dostępne, także w polskiej wersji językowej serwisu. Nie pojawiły się jak dotąd żadne potwierdzone informacje, aby nowy układ miał trafić także na prywatne konta użytkowników.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.