Awaria Play. Problem dotknął cały kraj (aktualizacja)
Użytkownicy operatora Play zgłaszali pomiędzy godziną 15:20 a 16:40 głównie problemy z zasięgiem sieci, niemożliwością wykonywania połączeń głosowych oraz internetem stacjonarnym.
Play od godziny 15.20 boryka się z zauważalnymi problemami technicznymi. Użytkownicy zgłaszają w znaczącej większości problemy z wykonywaniem połączeń telefonicznych, ogólnym zasięgiem sieci oraz z dostępem do internetu stacjonarnego. Informacje potwierdzają liczne zgłoszenia na platformie Downdetector, gdzie coraz więcej klientów sygnalizuje zakłócenia w działaniu sieci.
Zakłócenia sieciowe
Na podstawie informacji z serwisu Downdetector wynika, że awaria Play dotyczy przede wszystkim problemów z wykonywaniem połączeń i zasięgiem sieci, jak wskazuje kolejno 45% i 41% odnotowanych zgłoszeń. 14% zgłoszeń zaś dotyczy problemów z internetem stacjonarnym.
Problemy zgłaszają użytkownicy z różnych regionów Polski, w tym z większych miast takich jak Warszawa, Kraków, Wrocław, Gdańsk, Katowice, Łódź, Poznań oraz Lublin i Białystok.
Jak można zaobserwować na stronie Downdetector, pomiędzy godziną 15:00 a 16:30 odnotowano ponad 6 tysiące zgłoszeń od użytkowników. Na razie nie jest wiadome, jak długo awaria utrzyma się. Nie jest również wiadome, co mogło ją spowodować.
Aktualizacja, godz. 17:20
Wiele wskazuje na to, że problem ustał. Około godziny 17:20 w serwisie Downdetector widnieje około 1100 zgłoszeń. W momencie szczytowym awarii zaś odnotowano 7500 zgłoszeń.
Biuro prasowe operatora natomiast potwierdziło zakłócenia. - W poniedziałek wystąpiły utrudnienia w korzystaniu z sieci mobilnej Play - przekazano w oficjalnym komunikacie.
- Mierzyliśmy się z utrudnieniami w naszej sieci mobilnej. Sytuacja wraca już do normy. Przepraszamy klientów za te utrudnienia - przekazało dalej odpowiedzi na pytanie PAP biuro prasowe Play.
Aleksandra Dąbrowska, dziennikarka Wirtualnej Polski