Awaria w Pekao. "Przepraszamy, wystąpił błąd techniczny" (aktualizacja)
Bank Pekao ma awarię związaną z wyświetlaniem danych w bankowości elektronicznej. Od wczesnych godzin rannych klienci zgłaszają usterkę dotyczącą zarówno Pekao24 online, jak i aplikacji mobilnej PeoPay. Do obydwu da się zalogować, ale wyświetlane dane nie są kompletne.
Po zalogowaniu do bankowości Pekao 24, klienci widzą niekompletne dane. Na ekranie pojawia się saldo i najpewniej można zlecać operacje, jednak nie wyświetla się historia transakcji oraz opcje związane z kartami debetowymi. "Przepraszamy, wystąpił błąd techniczny. Aktualnie obsługa kart debetowych jest niedostępna. Prosimy spróbować ponownie w terminie późniejszym" - brzmi komunikat widoczny w bankowości.
Problem jest zauważany na niedużą skalę, wobec czego można zakładać, że nie dotyczy wszystkich klientów Banku Pekao lub nie każdy zdecydował się go zgłosić. W serwisie downdetector pojawiło się dotąd kilkadziesiąt raportów z całego kraju - między innymi Warszawy, Łodzi, Poznania, Wrocławia czy Krakowa. Na większą skalę spływają od godziny 7:00.
Na tę chwilę nie wiadomo jak długo potrwają utrudnienia w Banku Pekao i czy niedostępność obsługi kart oznacza również możliwe utrudnienia przy samych płatnościach - zarówno w sklepach internetowych, jak i fizycznych. Klienci Pekao na wszelki wypadek mogą wziąć ze sobą gotówkę na zakupy, by nie zdziwić się przy kasie w restauracji czy na stacji benzynowej.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
W chwili pisania niniejszego tekstu, Bank Pekao nie odniósł się do problemu w mediach społecznościowych, ani nie poinformował w bankowości, kiedy można spodziewać się rozwiązania. Ostatnie prace techniczne były z kolei zapowiadane dopiero na 22 lipca, stąd można wnioskować, że obecna niedostępność części opcji w bankowości to wynik awarii, która wkrótce zostanie najpewniej rozwiązana.
Aktualizacja, godz. 13:23
Wszystko wskazuje na to, że problem w Banku Pekao jest nadal nierozwiązany. Do serwisu downdetector stale napływają nowe raporty o awarii. Klienci mogą zalogować się na swoje konta, ale informacje dostępne w bankowości internetowej i aplikacji mobilnej są niekompletne.
Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl