Banki na Facebooku, przelewy na Facebooku, zakupy na Facebooku...
24.07.2012 13:22, aktual.: 02.05.2014 09:50
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Możliwość pozyskiwania klientów i wykonywania mikropłatniści w ramach Facebooka docenił już Alior Sync, w jego ślady pójdą dwie kolejne firmy świadczące usługi finansowe. Największy na świecie portal społecznościowy jest obecnie jednym z istotniejszych kanałów komunikacji w branży reklamy elektronicznej, a dodatkowe usługi pozwolą nie tylko na promocję, ale także na sprzedaż detaliczną produktów za jego pośrednictwem.
Firma DialCom24, operator serwisu Przelewy24, wprowadzi Wirtualny koszyk zintegrowany z Facebookiem. Sam Wirtualny koszyk już cieszy się sporą popularnością wśród partnerów Przelewy24, którzy wprowadzili go w swoich sklepach, ale nadaje się również dla mniejszych podmiotów. Dzięki połączeniu go z Facebookiem przedsiębiorca nie będzie musiał inwestować w platformę handlową na swojej stronie, a klient będzie mógł szybko zrobić zakupy z poziomu portalu społecznościowego.
Ofensywę na Facebooka szykuje również mBank. Produkt Nowy mBank, który opisywaliśmy już w marcu, ma wystartować w przyszłym roku i ma oferować proste przelewy (poziom trudności porównywalny z wysłaniem wiadomości na Facebooku), integrację płatności z Facebookiem, możliwość planowania wydatków ze znajomymi i oczywiście najnowsze technologie internetowe. Nowy mBank być może rozwinie się w innych kierunkach, gdyż operatorzy usług będą przyglądać się również Twitterowi, Instagramowi czy Foursquare'owi. Oczywiście zapewniają, że otwarcie na funkcje społecznościowe nie odbędzie się kosztem bezpieczeństwa.