Czy Komisja Europejska zezwoli na zakup DoubleClick?
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Komisja Europejska ma czas do 13 listopada na ogłoszenie swojejdecyzji w sprawie przejęciaDoubleClick, jednego z liderów branży reklamowej, przez Google. Jaknietrudno się domyślić, na to przejęcie skarżyła się konkurencja -zwłaszcza Yahoo i Microsoft. Poza tym operacja i tak wymagaakceptacji władz unijnych, bo prawo nakazuje występowanie o takiezezwolenie dokonującym przejęć firmom, które osiągają więcej niż250 milionów euro przychodów ze sprzedaży na całym świecie. Komisja może zdecydować o zaakceptowaniu przejęcia bez dodatkowychwarunków, odrzuceniu transakcji lub poddania jej bardziejwnikliwemu dochodzeniu. Jeśli wybierze ten ostatni wariant, całasprawa może się opóźnić do wiosny. Tymczasem zarówno zakupaQuantive przez Microsoft, jak i Right Media przez Yahoo zostałyjuż zaakceptowane przez władze. Gdyby okazało się, że Google nieuda się uzyskać zgody Komisji, mogłoby to znacznie osłabić pozycjęfirmy z Mountain View.