Deweloperzy zadowoleni z platformy reklamowej iAd
Deweloperzy umieszczający reklamy w App Store są zadowoleni z najnowszego projektu firmy Apple - iAd. Użytkownicy chętniej korzystają z takiej formy promocji, niż typowych reklam w Internecie.
Kiedy Steve Jobs zapowiadał wprowadzenie do App Store platformy iAd wielu użytkowników zaniepokojonych było wizją nawału reklam dla smartfonów. Jak twierdzi Los Angeles Times, obawy się nie sprawdziły. Z platformy zadowoleni są zarówno deweloperzy jak i użytkownicy e-sklepu. Według Nissana osoby korzystające z App Store spędzają 10 razy więcej czasu oglądając interaktywną reklamę elektrycznego samochodu LEAF, niż zwykli internauci. Podobnie wypowiadają się inni deweloperzy - Nike czy producent kosmetyków Dove.
Powodem takiego stanu jest możliwość bawienia się reklamami w App Store. Część z nich to niewielkie gry oferujące nie tylko materiały promocyjne, ale także interakcję. Apple spodziewa się, że tylko w tym roku reklamodawcy zainwestują w iAd ponad 60 mln dolarów. Przeciwko restrykcjom wprowadzonym w platformie protestuje między innymi Google, który na mocy umowy licencyjnej nie został dopuszczony do iAd.