Goodyear: czas na inteligentne opony z własną aplikacją i... porośnięte mchem

Goodyear: czas na inteligentne opony z własną aplikacją i... porośnięte mchem06.03.2018 19:26
Zmiana opony z depositphotos
Zmiana opony z depositphotos

Ostatnio sporo mówi się o inteligentnych samochodach, ale zapominamy o kwestii nie mniej ważnej niż zaawansowane systemy sterowania – o oponach. Na nowe inteligentne opony pomysł ma Goodyear. Będą one komunikować się z serwerami producenta i mobilną aplikacją na urządzeniu użytkownika. To nie koniec innowacji, bowiem opracowany został koncept opony, w której rośnie mech.

Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie, Goodyear przedstawił swoje najnowsze osiągnięcie w dziedzinie opon samochodowych. Do pracy zaprzęgnięto nawet chmurę, która w połączeniu z szeregiem czujników, pozwoli na dostarczanie kompletnych informacji o oponach. Dane takie jak zużycie, temperatura czy ciśnienie, będą ciągle monitorowane.

Goodyear intelligent tire prototype - Geneva International Motor Show 2018

Inteligentny prototyp opony Goodyear ma przełożyć się na optymalne wykorzystanie opony, zapewniając m.in. bardziej bezpieczniejszą jazdę. Otrzymywanie danych w czasie rzeczywistym powinno również pozwolić na wcześniejsze wykrycie problemu i jego usunięcie w bardziej dogodnym miejscu, niż byle pobocze. Dane będzie można podejrzeć na mobilnej aplikacji.

Inteligentna opona to nie jedyna koncepcja Goodyear. Producent chce również tworzyć ekologiczne opony i nie chodzi o wykorzystanie nowego rodzaju gumy. W planach jest sięgnięcie po... mech. Koncepcyjna opona obecnie nazywa się Oxygene i ma unikalną strukturę – na bocznej ścianie rośnie mech. Rozwiązania konstrukcyjne mają umożliwić pochłanianie wody z jezdni, fotosyntezę, a w rezultacie opona miałaby produkować tlen. Oxygene miałaby znaleźć zastosowanie w nowoczesnych miastach, które priorytetem obdarzają ekologiczne podejście do motoryzacji.

Goodyear Oxygene - a Concept Tire Designed to Support Cleaner and More Convenient Urban Mobility

Opony Oxygene, wykorzystywane na dużą skalę w mieście wielkości Paryża, miałaby wytworzyć prawie 3000 ton tlenu, pochłaniając w tym czasie 4000 ton dwutlenku węgla. Ponadto gromadzona energia z fotosyntezy miałaby pozwolić na zasilenie części elektroniki samochodu, np. czujników. Należy jednak pamiętać, że projekt jest tylko konceptem, który niekoniecznie musi wejść do masowej produkcji.

Programy

Aktualizacje
Aktualizacje
Nowości
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (34)