Google nie stawia na użyteczność według Yahoo

Strona głównaGoogle nie stawia na użyteczność według Yahoo
28.02.2007 13:52

Jeff Bonforte odpowiedzialny w Yahoo za dział komunikacji wczasie rzeczywistym skrytykował usługi Google w kontekście własnychodpowiedników mówiąc między innymi, że rozwiązania Google tracągłównie za sprawą niskiej użyteczności. Usługom Google takimjak Gmail czy Google Talk definitywnie brakuje użyteczności -mówił na konferencji prasowej. Nie mają tej dobrze rozwiniętejkomunikacji z użytkownikami, którą Yahoo ma od ponad 10 lat.To według Bonforte'a jest główną przyczyną niskiego przyrostuużytkowników Google. Jeff Bonforte mówi, że nie sztuką jest oferować rozwiązania otechnicznie szerokiej funkcjonalności - sztuką jest zrobić to tak,aby wszyscy użytkownicy byli w stanie i chcieli z tejfunkcjonalności korzystać. Tymczasem według Yahoo, Google jestzarządzane przez samych inżynierów, którym trudno spojrzeć naprodukty od strony ich użyteczności. Bonforte podzielił się teżwłasnym doświadczeniem w Yahoo, że paradoksalnie zmniejszeniefunkcjonalności aplikacji takiej jak poczta on-line zwiększyło czaspobytu użytkowników w witrynie. Rankingi firmy badawczej comScore pokazują, że z usługi Gmailkorzysta około 60 milionów ludzi na całym świecie. Poczty Yahooużywa jednak ponad 500 milionów. Podobnie statystyki wyglądają narynku komunikatorów internetowych. Gdy Microsoft, który ze swoimWindows Live Messenger utrzymuje 181 milionów użytkowników, Yahoojest tuż za nim z wynikiem 78 milionów. Google Talk plasuje siędaleko w tyle z zaledwie 3,5 miliona użytkowników. Google, choćangażuje się w wiele dziedzin Internetu, sukces odnosi jak widaćjedynie w sferze wyszukiwania informacji.

Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (34)