GREE na 14 grudnia planuje zamknięcie OpenFeint
19.11.2012 10:40
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Lubiący rozrywkę „w biegu” zapewne doskonale kojarzą platformę OpenFeint, która od 2009 roku upowszechniła się w wielu grach na urządzenia przenośne. Dzięki niej możemy zdobywać różnorakie osiągnięcia czy ścigać się ze znajomymi na wyniki. W zeszłym roku rozwiązaniem zainteresowali się Japończycy z GREE, chcący włączyć je w ramy swojej własnej infrastruktury sieciowo-społecznościowej. OpenFeint wykupiono za 104 miliony dolarów, a świat spodziewał się prężnego rozwoju platformy. Niestety z dniem 14 grudnia zakończyć ma ona swój żywot.
Pierwotny plan zakładał możliwość wyboru, czy deweloperzy chcieli korzystać w swych produktach z sieci GREE czy OpenFeinta, najwidoczniej jednak nie zdawało to biznesowo egzaminu. Wpływ na gry będzie ruch ten mieć oczywisty — gdy powyłączane zostaną serwery, wiele aplikacji zostanie wykastrowanych z funkcji sieciowych. GREE zachęca do migracji na główną platformę (wsparcie techniczne oferuje ich Developer Center), niemniej wiele cenionych sobie przez twórców opcji, używanych przez nich dotąd, zniknie bezpowrotnie wraz z OpenFeintem.