Huawei wykorzystany przez złodziei. "Nie organizujemy tego rodzaju konkursów"

Huawei wykorzystany przez złodziei. "Nie organizujemy tego rodzaju konkursów"

Huawei wykorzystany przez złodziei. "Nie organizujemy tego rodzaju konkursów"
Piotr Urbaniak
28.12.2020 18:57, aktualizacja: 28.12.2020 19:07

Sam przekręt jest dość typowy, co jednak nietypowe to fakt, że tym razem przestępcy zdecydowali się wykorzystać markę Huawei. Zazwyczaj uderzają w popularne sklepy, nie producentów.

Od kilku dni internauci otrzymują maile, wedle których mieliby wygrać nagrodę w Świątecznej loterii Huawei. Jak nietrudno się domyślić, w rzeczywistości nadawcy chodzi o uzyskanie kliknięcia w link, który zawiera witrynę z formularzem.

Mimo iż strona znajduje się w chińskiej domenie, wykrywa znacznik lokalizacji i ładuje się w języku możliwie adekwatnym, w tym polskim, rosyjskim i niemieckim. Prosi następnie o wypełnienie obszernego kwestionariusza, zawierającego m.in. imię i nazwisko, dane teleadresowe oraz numer telefonu. Wszystko po to, aby rzekomo wziąć udział w losowaniu.

"Huawei nie organizuje tego rodzaju konkursów z nagrodami. Prosimy, by nie wchodzić w link, ani nie wykonywać instrukcji i wypełniać formularzy. Wraz z właściwymi służbami pracujemy nad usunięciem z sieci krążącego spamu i zablokowaniem dalszego rozprzestrzeniania się fałszywego konkursu", czytamy w oświadczeniu Huawei Polska.

Krótko: wbrew informacji zawartej w mailingu, Huawei nie jest organizatorem konkursu, a ten służy na 99,9 proc. wyłudzeniu danych osobowych. Podobnie jak to miało miejsce w przypadku analogicznych akcji wykorzystujących logo Biedronki czy Decathlonu.

Warto jeszcze tylko dodać, że cała kampania nie nosi znamion wycieku po stronie Huawei. Adresaci wiadomości wybierani są losowo, a nie chociażby spośród osób posiadających konto Huawei ID. Skąd redakcja ma taką pewność? Bo wiadomości przychodzą również na te adresy, które nigdy w ekosystemie chińskiej marki rejestrowane nie były.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (9)