Klienci Millennium mogą mieć problem. Wielokrotne próby obciążenia kart kredytowych

Strona głównaKlienci Millennium mogą mieć problem. Wielokrotne próby obciążenia kart kredytowych
04.10.2021 13:10
Karta kredytowa
Karta kredytowa
Źródło zdjęć: © Photothek via Getty Images | Thomas Trutschel

Ostatnie doniesienia z sieci powinny zachęcić wiele osób regularnie korzystających z kart debetowych i kredytowych do sprawdzenia swoich wyciągów z konta. Odnotowane zostały liczne próby wyłudzenia pieniędzy.

Zgodnie z doniesieniami Niebezpiecznika, internauci otrzymali sporo zgłoszeń na temat prób pobrania pieniędzy z kart użytkowników. Co ciekawe, transakcje mają być wykonywane na rzecz popularnego sklepu Media Expert.

Dużo niewiadomych

Na obecną chwilę ciężko jest powiedzieć czy doszło do próby oszustwa, czy też może Media Expert odnotował problemy ze swoimi systemami, starającymi się pobrać wielokrotnie nieznane płatności. Z tego powodu wskazane jest sprawdzenie swoich wyciągów z konta, szczególnie, jeżeli jesteśmy klientami banku Millennium.

Ze względu na mnożące się w sieci próby oszustw, przejrzenie swoich wyciągów jest wskazane nawet wtedy, gdy korzystamy z usług innego banku. Ciekawostką w całej sytuacji jest fakt, że osoby, które zauważyły problemy ze swoimi kartami dokonywały wcześniej zakupów w sklepie, na rzecz którego mają miejsce próby wykonania transakcji.

Fałszywe reklamy

Bank Millennium, na swojej stronie internetowej, zwrócił uwagę, że na Facebooku pojawiają się ostatnio liczne fałszywe reklamy informujące o wypłatach nagród pieniężnych dla lojalnych klientów. Warunkiem otrzymania nagrody jest, między innymi podanie zabezpieczającego MilleKodu.

Biorąc pod uwagę powyższą sytuację, przypominamy, aby nie podawać nikomu nie podawaj nikomu swoich danych do logowania do jakiegokolwiek banku. Zawsze też upewniajmy się, że logujemy się na odpowiedniej, oficjalnej stronie, nie zaś poprzez podstawiony przez oszustów link wyłudzający nasze dane.

Sytuacja podniesiona przez Niebezpiecznik to także dobra okazja do przypomnienia, by zawsze uważnie czytać każdą otrzymaną od banku wiadomość. Użytkownicy powinni sprawdzać operacje i zwrócić uwagę na język wiadomości. W ten sposób możliwe jest uchronienie się przed próbami oszustwa.

Programy

Aktualizacje
Aktualizacje
Nowości
Udostępnij:
Komentarze (38)