LG wycofuje się z kontrowersyjnej nowości. Chodzi o AI
Krytyka użytkowników, którzy nie chcą widzieć w swoich telewizorach sztucznej inteligencji, zdaje się przynosić efekty. Z telewizorów LG zniknie skrót, który wywołał kontrowersje. Nie oznacza to jednak, że producent całkowicie porzuca rozwiązania sztucznej inteligencji.
Kilka dni temu pisaliśmy o tym, że telewizory LG instalują AI. Wtedy to użytkownicy zaczęli masowo zgłaszać, że na ich ekranach głównych pojawiła się ikona przenosząca do narzędzia Copilot. Trudno było w tym przypadku mówić o aplikacji, a bardziej adekwatnym określeniem jest nazwanie tego odnośnikiem do witryny internetowej, na której skorzystać można było z asystenta rozwijanego przez Microsoft.
Rozwiązania nie dało się całkowicie usunąć z telewizora. Jedyne, co użytkownicy mogli zrobić, to ukryć ikonę poza swoim interfejsem. Sprawa ta odbiła się na tyle szerokim echem, że producent musiał podjąć jakąś decyzję. Zapowiadana na początku roku współpraca z Microsoftem w kwestii wprowadzania sztucznej inteligencji do telewizorów LG nadal trwa, a firma idzie jedynie na częściowy kompromis.
Sztuczna inteligencja w telewizorach LG zostaje, choć ikonę Copilot usuniemy
Koreański producent przyznał, że wykorzystał jedną z najnowszych aktualizacji do tego, aby zainstalować odnośnik do witryny Copilot w części telewizorów. Firma ustami rzecznika Chrisa de Maria przyznała The Verge, że było to celowe działanie, jednak kwestia aktywacji mikrofonów w dalszym ciągu pozostaje indywidualną decyzją klientów. Ostatecznie rzecznik LG przyznał, że firma umożliwi klientom na usunięcie ikony aplikacji, jeśli ci będą tego chcieli.
Nie wiemy jednak, w jaki sposób zadziała i kiedy pojawi się taka opcja. Wiemy za to, że LG w dalszym ciągu planuje integrację systemu WebOS z rozwiązaniami sztucznej inteligencji. W telewizorach OLED z 2025 roku użytkownicy mają otrzymać narzędzie, które pomoże im w wybieraniu tego, jakie materiały mają obejrzeć, a całość będzie opierała się o "intuicyjne wskazówki".
Z telewizorów LG nie zniknie też marka Copilot. To właśnie asystent Microsoftu ma zaopiekować się użytkownikiem i proaktywnie identyfikować jego potencjalne problemy z użytkowaniem telewizora. Następnie Copilot pokazałby "szybkie i efektywne" rozwiązania. W ten sposób koreański producent dołącza do większości graczy na rynku, którzy implementują AI w interfejsie swoich telewizorów.
Michał Mielnik, dziennikarz Wirtualnej Polski