Listopad dobry dla Google, zły dla Microsoftu i Yahoo!

Strona głównaListopad dobry dla Google, zły dla Microsoftu i Yahoo!
06.01.2009 13:32

Dla Microsoftu i jego wyszukiwarki Windows Live Search listopad 2008okazał się kolejnym złym miesiącem, podobnie jak dla Yahoo! Search. Zadowolony możebyć tylko Google. Według badania przeprowadzonego przez Nielsen Online wśródużytkowników w Stanach Zjednoczonych, liczba zapytań kierowanych dowyszukiwarki Windows Live Search spadła w listopadzie rok do rokuaż o blisko 17%. Udział Microsoftu na rynku wyszukiwarek spadłprzez to do 9,1%. Nieco lepiej spisywała się wyszukiwarka Yahoo! -liczba zapytań spadła tylko o 1,4%, co daje udział w rynku napoziomie 16,1%. Jedynym zadowolnym z "wielkiej trójki" może byćGoogle, który zanotował wzrost liczby zapytań o ponad 21% ipozostaje pewnym liderem rynku z wynikiem 64,1% wszystkichwyszukiwań. Oszacowano, że w samym tylko listopadzie w Stanach Zjednoczonychużytkownicy wysłali do wyszukiwarek łącznie ponad 8 miliardówzapytań, co stanowi wzrost o prawie 10% w porównaniu z listopademroku ubiegłego. Chociaż liczba zapytań stale i dynamicznie rośnie,to ani Microsoft ani Yahoo! nie potrafią przebić się ze swojąofertą i zabrać choć kilka punktów procentowych Google. Wpaździerniku liczba zapytań do wyszukiwarki Microsoft równieżspadła, o 19%. Yahoo! zanotowało wówczas spadek o 12%.

Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (9)