Masz konto w mBanku? Sprawdź telefon - od 1 października zmiana
mBank zmienia minimalne wymagania swoich aplikacji mobilnych, które wejdą w życie 1 października 2025 roku. Dla użytkowników Androida (w tym smartfonów Huawei z HMS) oraz iOS-a oznacza to konieczność sprawdzenia wersji oprogramowania, by nie stracić dostępu do aplikacji mobilnej mBanku.
mBank poinformował o zmianie minimalnych wymagań aplikacji mobilnych - zarówno na Androida, jak i iOS-a. Od 1 października 2025 roku, aby dalej korzystać z mobilnej bankowości, konieczne będzie posiadanie telefonu przynajmniej z Androidem 9 oraz iOS-em 16. Użytkownicy starszych smartfonów, w których nie ma już możliwości aktualizacji oprogramowania, w praktyce są zmuszeni do zakupu nowego urządzenia.
"1 października br. wyłączymy możliwość logowania się do naszych aplikacji mobilnych na urządzeniach ze starszymi wersjami systemu operacyjnego. Zmianę wprowadzamy ze względu na bezpieczeństwo Twoich danych i pieniędzy" - tłumaczy mBank w komunikacie do klientów. W telefonach bez odpowiedniego systemu operacyjnego, od 1 października nie uda się zalogować w aplikacji mobilnej mBanku, aplikacji mBank Token i mBank Junior.
Użytkownicy posiadający starsze telefony, których nie da się już zaktualizować do nowszej wersji Androida lub iOS-a, mają w praktyce dwa rozwiązanie. Po pierwsze mogą kupić nowy telefon, który przez lata zapewni im bezpieczeństwo z uwagi na świeże oprogramowanie (to dobre także dla bezpieczeństwa wszelkich innych aplikacji i samego systemu operacyjnego).
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Drugie rozwiązanie to rezygnacja z dalszego korzystania z aplikacji mobilnej mBanku, ale wtedy trzeba pamiętać o jeszcze jednej zmianie. mBank przypomina bowiem, by wówczas zmienić metodę autoryzacji na hasła SMS. W przeciwnym razie od 1 października nie będzie już dalej możliwe autoryzowanie działań poprzez powiadomienia w aplikacji mobilnej - bo nie uda się już do niej zalogować.
Android 9 jest dostępny od 2018 roku, zaś iOS 16 od 2022 roku. Na podstawie danych statcounter, gdzie wymienione wersje oprogramowania nie są nawet ujęte w tabeli z uwagi na niską popularność, można wnioskować, że problem zmiany telefonu na potrzeby aplikacji mBanku może w praktyce dotyczyć maksymalnie kilku procent użytkowników smartfonów.
Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl