Microsoft i Yahoo tracą, Google nadal króluje

Wojciech Kowasz

23.11.2007 22:43

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Pomimo tego, że obie firmy notują systematyczny wzrost liczbyzapytań wysyłanych do swoich wyszukiwarek, zarówno Microsoft jak iYahoo tracą udział w tym ważnym rynku. W październiku straciły oneodpowiednio 0,6% i 0,8% - dokładnie tyle, ile w tym samym czasiezyskało Google. Udział Google wzrósł do poziomu 58,5%. Jest to ponad 1,5% więcej,niż we wrześniowym badaniu. Dalej uplasowały się Yahoo z wynikiem22,9% oraz Microsoft, który zebrał 9,7%. Czołową piątkę zamykająAskNetwork (4,7% - bez zmian od ostatniego badania) oraz AOL (4,2%- spadek o 0,1%). Najlepsza piątka zebrała w październiku ponad10,5 miliarda zapytań. To wynik lepszy o 12% w porównaniu do danychz poprzedniego, wrześniowego badania. Microsoft i jego wyszukiwarka Windows Live Search spadła więcponiżej ważnej granicy 10%. Trend spadkowy dawało się jednakzaobserwować już od lipca tego roku. Wygląda na to, że wkładprogramistów i kampania promocyjna Microsoftu to wciąż za mało, abyprzekonać użytkowników konkurencyjnych wyszukiwarek do swojegoproduktu.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (28)
Zobacz także