Microsoft testuje reklamy w swojej aplikacji Poczta. Windows 10 to już za mało?

Strona głównaMicrosoft testuje reklamy w swojej aplikacji Poczta. Windows 10 to już za mało?
09.04.2018 14:57
Sztuczka sprzedaży z depositphotos
Sztuczka sprzedaży z depositphotos

Microsoft już kilkukrotnie eksperymentował z wprowadzaniem doWindowsa 10 komponentów reklamowych. Najnowsza próba wychodzijednak poza Windows, przynajmniej w ścisłym rozumieniu systemuoperacyjnego. Ostatnia aktualizacja aplikacji Poczta wprowadza doniej komponent reklamowy, zachęcający użytkowników doskorzystania z chmury Office 365.

To najwyraźniej tylko eksperyment A/B – większośćużytkowników nie zobaczy reklamy. Ci do których jednak trafiłaadware’owa wersja aplikacji Poczta i Kalendarz (17.9126.21425.0)mogą zobaczyć ją po kliknięciu przycisku „hamburger” irozwinięciu lewego panelu – wyświetlana jest tuż nad dolnympaskiem ikon.

Reklama chmury Office 365 w aplikacji Poczta (źródło: redditor /u/SaphirAndHisChaps)
Reklama chmury Office 365 w aplikacji Poczta (źródło: redditor /u/SaphirAndHisChaps)

Darmowa Poczta z Microsoft Store w ten sposób oficjalnieprzestaje być oprogramowaniem typu freeware, a staje się zwykłymadware, tym bardziej, że nie ma żadnej możliwości wyłączeniabannera reklamującego Office 365. Korzystający z tej aplikacjiCzytelnicy mogą oczywiście zwrócić uwagę, że już wcześniejznajdował się w jej ustawieniach reklamowy link do stronyinstalacji mobilnego klienta poczty Outlook na Androida i iOS-a.

Reklama mobilnej aplikacji Outlooka – to jeszcze chyba można tolerować
Reklama mobilnej aplikacji Outlooka – to jeszcze chyba można tolerować

Różnica jest jednak taka, że mobilne aplikacje są oferowaneprzez Microsoft za darmo (powiedzmy… płacimy przekazaniem naszegonumeru telefonu), tymczasem Office 365 jest komercyjną usługą,przynoszącą firmie z Redmond ogromne zyski. Czy przystoiproducentowi komercyjnego, własnościowego oprogramowania umieszczaćw aplikacjach systemowych płatnego systemu operacyjnego reklamyswoich innych płatnych produktów? Na to pytanie każdy musiodpowiedzieć sobie sam.

Nie jest to jedyny kontrowersyjny eksperyment, jaki w ostatnimczasie przeprowadzono na użytkownikach aplikacji Poczta. Kilkatygodni temu u niektórych użytkowników przestałaona respektować ustawienia przeglądarki Windowsa 10, otwierającwszystkie linki z e-maili w Microsoft Edge – nawet jeśliużytkownik ustawił sobie za domyślną przeglądarkę Google Chromeczy Firefoksa. A pamiętajmy, że i tak Windows 10 robi co może, bynakłonić użytkownika do korzystania z Edge, utrudniajączmianę aplikacji domyślnych.

Programy

Aktualizacje
Aktualizacje
Nowości
Udostępnij:
Komentarze (73)