Nowa propozycja Google Labs dla reklamodawców
Pojawiła się nowa usługa w ramach Google Labs, czyli stron, na których prezentowane są najnowsze, często dostępne w fazie eksperymentów projekty firmy. Dotychczas Google pokazywał swoje pomysły przeznaczone dla zwykłych użytkowników - teraz także dla reklamodawców.
Na stronach Ad Innovations możemy zapoznać się z najnowszymi projektami dotyczącymi reklam. Jak wiadomo, Google jest największym ich dostawcą w Internecie. Niedawno firma udostępniła nową usługę określoną jako remarketing, która umożliwia podążanie reklam za internautą surfującym w Sieci. Chociaż funkcja jest dopiero w fazie beta, zainteresowało się nią wielu reklamodawców. Google postanowił iść za ciosem i wprowadził Ad Innovations, gdzie można bliżej przyjrzeć się powstającym właśnie projektom.
Jednym z takich projektów jest Search Funnels. To narzędzie służące do analizowania reklam w Internecie. Reklamodawca może dowiedzieć się jak wyglądała historia interakcji z jego reklamami zamieszczonymi na stronach internetowych. Nie chodzi tu jednak tylko o kliknięcia, ale także inne formy zapoznawania się z treścią przekazu (np. przeglądanie informacji). Usługa ta ma być przydatna dla firm reklamujących się za pomocą AdWords.
Z pełną informacją na temat Ad Innovations można zapoznać się na blogu Google’a.