Nowość na TikToku. Skorzystają reklamodawcy
TikTok konsekwentnie wzbogacany jest o nowe funkcje, niejednokrotnie robiąc użytek z AI. Podczas tegorocznego Cannes Lions International Festival of Creativity zaprezentowano nowości w ramach narzędzia Symphony.
Czy generatywna sztuczna inteligencja zmieni sposób, w jaki tworzone są reklamy? Giganci branży spoglądają w kierunku AI, by zautomatyzować proces tworzenia reklam. Przecieki wskazują, że Meta ma najwyraźniej ambitne plany w tej kwestii. Podobnie jak TikTok, który wprowadza Image to Video, Text to Video oraz Showcase Products. Z tych funkcji skorzystają reklamodawcy, a efekty ich pracy będą oglądać użytkownicy.
Jak działa Symphony Image to Video?
Funkcja Image to Video pozwala na przekształcanie statycznych obrazów, takich jak zdjęcia produktów, w krótkie, pięciosekundowe filmy wideo dostosowane do formatu TikToka. Narzędzie wykorzystuje tekstowy prompt, na podstawie którego AI tworzy dynamiczne klipy. Dzięki temu można szybko testować różne wersje reklam.
To narzędzie do ożywiania statycznych materiałów (np. moodboardów, katalogów), tworzenia wielu wersji jednej kreacji oraz testowania ich w kampaniach. Dzięki temu rozwiązaniu można zaoszczędzić czas i budżet, nie rezygnując przy tym z wysokiej jakości.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Symphony Text to Video w szczegółach
Nowa funkcja Text to Video pozwala na tworzenie materiałów wideo wyłącznie na podstawie tekstowego opisu. Jest to szczególnie przydatne na wczesnym etapie kampanii, gdy potrzebne są wersje robocze, prototypowanie pomysłów lub testowanie koncepcji przed rozpoczęciem właściwej produkcji.
Co to jest Symphony Showcase Products?
Trzecia nowość to Showcase Products – funkcja, która wykorzystuje cyfrowe awatary TikToka do prezentacji produktów. Użytkownik wgrywa zdjęcie produktu, wybiera awatara i określa kontekst prezentacji.
Dostępne są trzy tryby: awatar trzymający produkt, przymierzający element garderoby lub pokazujący aplikację mobilną na ekranie telefonu. Narzędzie może pomóc w skalowaniu kampanii e-commerce oraz zmniejszyć potrzebę angażowania modeli lub organizowania sesji zdjęciowych.
Dostępność nowych funkcji
Wszystkie omawiane funkcje będą dostępne globalnie w TikTok Symphony Creative Studio w nadchodzących tygodniach.
Warto również odnotować, że TikTok nawiązał nowe partnerstwa, integrując narzędzia Symphony AI z platformami używanymi przez marketerów. Adobe Express zyska dostęp do funkcji Image to Video, umożliwiając tworzenie wideo TikTok bezpośrednio w aplikacji, bez potrzeby używania innych narzędzi. Natomiast WPP Open zostanie wzbogacona o funkcje AI Dubbing, Generate & Remix oraz Digital Avatars, również pochodzące z pakietu Symphony.
Sebastian Barysz, dziennikarz dobreprogramy.pl