Odebrała telefon "z banku". Tego błędu więcej nie popełni

Rozmowa przez telefon może przynieść kłopoty
Rozmowa przez telefon może przynieść kłopoty
Źródło zdjęć: © Unsplash

19.05.2023 08:58

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Kolejna osoba padła ofiarą oszustwa "na pracownika banku". 49-letnia mieszkanka Lubina myślała, że rozmawia z konsultantem, a tak naprawdę trafiła na oszustów. Ich metoda działania znów okazała się skuteczna.

Komenda Powiatowa Policji w Lubinie otrzymała zgłoszenie od 49-letniej kobiety, która padła ofiarą oszustwa. Była przekonana, że odebrała telefon od pracownika banku, choć w rzeczywistości rozmawiała z oszustem. Jak widać, metoda "na pracownika banku" nadal jest skuteczna.

Oszust, podając się za pracownika banku, powiedział kobiecie, że ktoś próbował włamać się na jej konto bankowe i zaciągnąć kredyt. Według przekazywanych przez niego informacji miało dojść do wycieku jej danych osobowych przez pracownika banku, przez co zgromadzone na koncie środki miały być zagrożone.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Z relacji 49-latki wynika, że rozmawiała naprzemiennie z kobietą i mężczyzną, a cała dyskusja przypominała faktyczne załatwianie sprawy na infolinii banku. Niestety ofiara nie zorientowała się, że w rzeczywistości ktoś właśnie stara się popełnić przestępstwo.

Lubinianka wykonywała polecenia oszustów, w wyniku czego wypłaciła z banku 50 tys. zł, a po kolejnym telefonie dodatkowe 9 tys. zł. Następnie, korzystając z wpłatomatu, kobieta wpłaciła te pieniądze na wskazane konto, tracąc tym samym oszczędności.

W tym przypadku oszuści zdecydowali się na dość nietypowe zagranie. Wysłali kobietę do banku, by ta podjęła tam środki, a potem przekonali ją, że powinna wpłacić je na inne konto. Należy pamiętać, że bank nigdy nie będzie proponował podobnych praktyk. W przypadku zaistnienia sytuacji, w której rzekomy pracownik banku chce pomóc nam "uratować" pieniądze, najlepiej szukać pomocy w banku.

Do tego celu można albo wybrać własnoręcznie numer infolinii bankowej (po uprzednim zakończeniu rozmowy z oszustami), albo udać się do oddziału banku i przedstawić sytuację. Pracownicy placówki z pewnością zweryfikują wszelkie informacje i podpowiedzą, jak chronić się przed oszustwami w przyszłości.

Karol Kołtowski, dziennikarz dobreprogramy.pl

Jesteś świadkiem próby oszustwa?Poinformuj nas o tym zdarzeniu!

Programy

Brak danych.
Zobacz więcej
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (11)