Office 2010 sprzedaje się gorzej niż przypuszczano
14.07.2010 12:51
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Zdaniem analityków z firmy NPD Group najnowszy pakiet biurowy Office 2010 Microsoftu sprzedaje się poniżej oczekiwań. Nie udało się pobić rekordu sprzedaży wcześniejszego wydania pakietu.
Według statystyk NPF, Office 2010 w ciągu pierwszych dwóch tygodni sprzedawał się znacznie gorzej niż jego poprzednik z 2007 roku. Miałoby to świadczyć o dużym nasyceniu rynku podobnymi produktami. Użytkownicy, którzy mają do dyspozycji wcześniejsze wersje pakietu, a także alternatywne i często darmowe rozwiązania, nie tak chętnie sięgną po najnowszy produkt Microsoftu. Zdaniem wiceprezesa NPD sprzedaż Office 2010 w takich warunkach to ogromne wyzwanie. Powodem małego zainteresowania pakietem może być również czas jego wprowadzenia - lato, które na rynku oprogramowania uważane jest za martwy sezon.
Ciekawa jest również informacja na temat takich narzędzi jak Google Docs czy Zoho. Alternatywne, darmowe usługi działające w chmurze obliczeniowej niespecjalnie zaszkodziły pakietowi Microsoftu. Przede wszystkim dlatego, że wielu użytkowników po prostu o nich nie wie. W dodatku idea chmury obliczeniowej jest jeszcze stosunkowo mało popularna wśród zwykłych odbiorców. Najwięcej klientów Microsoftowi odebrały darmowe pakiety biurowe - twierdzą pracownicy NPD. Firma może jeszcze nadrobić straty w kolejnych miesiącach.