Oprogramowanie Microsoft za darmo ale z reklamami?

Strona głównaOprogramowanie Microsoft za darmo ale z reklamami?
16.11.2005 22:01

Jakkolwiek flagowe produkty takie jak Windows czy Officedostarczają wciąż wysokich przychodów, Microsoft w jednej ze swychwewnętrznych analiz (do której wgląd udało się uzyskać serwisowi CNET) pisze, żezyski z mniej popularnych aplikacji z roku na rok spadają. Głównie chodzi tu o skierowany do zastosowań domowych, a corazmocniej wypierany przez Office, pakiet biurowy Works oraz menedżerafinansów osobistych Microsoft Money. Również popyt na rozwiązanianowe, lecz z wąską grupą odbiorców - na przykład aplikacja dosporządzania notatek OneNote - nie jest zbyt wysoki. W rokuobrotowym 2004 sprzedaż powyższych produktów spadła średnio o 7procent, a korporacja zarabiała zaledwie 2 dolary na jednej kopiiWorksa w wersji OEM. Jak podaje CNET, a co napisane jest w przytaczanym wewnętrznymraporcie, niski dochód uzyskiwany z mniej popularnych aplikacjijest powodem, dla którego Microsoft, póki co bardzo ostrożnie,rozpatruje możliwość udostępnienia niektórych aplikacji za darmo nazasadach licencji ad-ware, czyli zaopatrzonych w reklamy. Efekt? Zwyliczeń wynika, że rozdawany praktycznie za darmo Worksprzyniósłby znacznie większy dochód, niż dzisiaj, gdy licencjęnależy zakupić. Microsoft potwierdził, że wspomniana analiza rzeczywiście zostaławykonana i istnieje, nie skomentował jednak nowej koncepcji, niepodano też żadnych dalszych szczegółów.

Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)