Polkomtel zapłaci swoim klientom rekompensatę. Chodzi o usługi premium na numerach 7218 i 60228

Polkomtel zapłaci swoim klientom rekompensatę. Chodzi o usługi premium na numerach 7218 i 60228

Polkomtel musi zapłacić rekompensatę
Polkomtel musi zapłacić rekompensatę
Źródło zdjęć: © Pixabay
Karolina Modzelewska
02.06.2021 14:55

Prezes UOKiK zdecydował, że Polkomtel musi usunąć nieprawidłowości związane ze świadczeniem usług o podwyższonej opłacie. W związku z tym firma zwróci klientom koszty nieświadomej aktywacji usług premium na numerach 7218 i 60228

UOKiK wszczął postępowanie przeciwko spółce Polkomtel, operatorowi sieci Plus, po tym, jak napłynęły do niego liczne skargi abonentów związane z usługami premium. Dotyczyły one numerów 7218 i 60228 oraz aktywacji "Czatu towarzyskiego" i "Subskrypcji Premium MT".

Rekompensata dla klientów Polkomtel

Do niczego nieświadomych klientów przychodziły SMS-y z numeru 7218. W ich treści informowano np. o przepełnionej skrzynce telefonicznej oraz o sposobie jej odblokowania. W tym celu trzeba było odesłać SMS-a na numer 60228.

"Info Czat: Skrzynka nr [***] jest pełna! Odczytaj te wiadomości za darmo! Ślij bezpłatny sms CZAT na 60228, zanim zostaną skasowane! 7218.pl potem 2,46/doba". To przykład tego typu SMS-ów. Odpowiedzenie na wiadomość wiązało się aktywacją płatnej usługi, czego nie wszyscy abonenci byli świadomi. Później otrzymywali jedną, płatną wiadomość dziennie.

Podczas postępowania zidentyfikowaliśmy nieprawidłowości dotyczące świadczonych przez Polkomtel usług premium. Zastrzeżenia dotyczyły sposobu rozpatrywania reklamacji konsumentów, a także braku efektywnej kontroli nad firmami realizującymi dodatkowe świadczenia

Tomasz Chróstny, prezes UOKiK

UOKiK ustalił, że Polkomtel nie miał pełnej wiedzy na temat podmiotów, które odpowiadały za dodatkowe świadczenia w postaci usług premium. Dodatkowo nie sprawdzał nieprawidłowości zgłaszanych przez klientów. A zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem telekomunikacyjnym, to właśnie Polkomtel, czyli przedsiębiorca telekomunikacyjny, jest dostawcą usług premium.

Spółka otrzymywała od konsumentów informacje o nieprawidłowościach, ale nie podjęła działań, aby usunąć ich źródło. W odpowiedziach na reklamacje był widoczny brak szczegółowej wiedzy na temat dodatkowych świadczeń i kontroli nad realizującymi je podmiotami. Przedsiębiorca formułował odpowiedzi do konsumentów w taki sposób, że mogły wprowadzać w błąd i utrudniać klientom dochodzenie roszczeń

Tomasz Chróstny, prezes UOKiK

Rekompensaty otrzymają osoby, które w okresie od 1 stycznia 2015 roku do 16 lipca 2020 roku złożyły do Polkomtelu reklamacje związaną z usługami premium na numerach 7218 i/lub 60228, a spółka je odrzuciła. Na stronie UOKiK-u można przeczytać, że tacy abonenci otrzymają zwrot podwojonej opłaty poniesionej z tytułu tych usług. "Rekompensaty dotyczą zarówno obecnych, jak i byłych abonentów Polkomtelu, spółka powiadomi ich o możliwości wyboru sposobu zwrotu. W przypadku aktualnych klientów brak wyboru formy rekompensaty oznacza jej automatyczny zwrot na konto abonenta (rozliczenie w ramach umowy)".

Rekompensaty mogą zostać wypłacone na dwa sposoby. Pierwszy z nich zakłada pomniejszenie bieżącego salda płatności lub nadpłatę na koncie konsumenta i pomniejszenie przyszłych zobowiązań, a drugi zwrot środków na rachunek bankowy lub przekazem pocztowym. Więcej na ten temat można dowiedzieć się tutaj.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (7)