Polski internauta według Google

Polski internauta według Google

Polski internauta według Google
15.05.2014 16:24

Z najnowszego badania Internautów, przeprowadzonego na zlecenie Google, wynika, że Internet wśród Polaków odgrywa coraz większą rolę, a większość z nas nie wyobraża sobie dnia bez sprawdzenia dostępnych w sieci informacji czy obejrzenia filmu na YouTube.

Prawie połowa Polaków (47%) codziennie korzysta z Internetu, natomiast 60% ma z nim styczność przynajmniej raz w tygodniu. Sieć najczęściej przeglądamy w domu (99%), 43% ankietowanych robi to też w pracy. Niestety wielu z Nas nie może obyć się bez Internetu na wakacjach — 45% korzysta ze zasobów sieci na urlopie. Wśród polskich internautów wciąż najpopularniejszy jest komputer (99%), ale przybywa użytkowników smartfonów i telefonów z dostępem do Internetu (66%) oraz tabletów (26%). Za pomocą mobilnych urządzeń planujemy wakacje, korzystamy z wirtualnych map, a także pozostajemy w kontakcie z przyjaciółmi i rodziną podczas podróży. Dodatkowo 31% korzysta z Internetu w komunikacji miejskiej, 24% na ulicy, a 18% na wyjeździe służbowym.

  • Slider item
  • Slider item
[1/2]

Podczas podróży coraz częściej korzystamy z narzędzi Google. Są one dla Nas szczególnie użyteczne podczas wyjazdów zagranicznych. Z Map Google korzysta 89% ankietowanych, głównie na smartfonach. Najczęściej za ich pomocą szukamy: odległości między wybranymi punktami (80%), wskazówek dojazdu (61%) i sprawdzamy okolice miejsca planowanego wyjazdu (58%). Wśród najczęściej wymienianych internetowych narzędzi ułatwiających podróże znalazły się Mapy Google (82%), rozkład jazdy (66%), tłumacz Google (62%), Google Steet View (37%) oraz przelicznik walut (29%). Aż 55% zagubionych posiadaczy urządzeń mobilnych skorzystało z Map Google, aby odnaleźć drogę.

Polski internauta dzięki nowym technologiom łatwo odnajduje się w codzienności, ale co by zabrał ze sobą na bezludną wyspę? Mężczyźni wzięliby ze sobą: przyjaciela (47%), urządzenie z dostępem do Internetu (36%) oraz nóż (27%). Kobiety zdecydowałyby się na podobny zestaw: przyjaciela (55%), urządzenie z dostępem do Internetu (20%) i nóż (26%).

Interesująco przedstawiają się wyniki dotyczące YouTube. Prawie połowa (45%) z Nas spędza więcej czasu na oglądaniu wideo w Internecie niż telewizji. Tyle samo czasu na YouTube i telewizję przeznacza 20% ankietowanych, natomiast 27% więcej czas spędza przed ekranem telewizora, a 5% nie było w stanie udzielić odpowiedzi. Na YouTube oprócz muzyki (75%) i filmików komediowych (66%) oglądamy filmy „zrób to sam” (37%), a także przepisy kulinarne (25%). Wśród najczęściej oglądanych filmów instruktażowych z różnych dziedzin znalazły się: przygotowanie/naprawienie czegoś samodzielnie (75%), nauka (59%), gotowanie (37%), ćwiczenia fizyczne (30%) oraz wskazówki dotyczące makijażu (14%). Aby być na bieżąco z interesującymi treściami na YouTube, użytkownicy mają dostęp do opcji subskrypcji. W Polsce korzysta z niej już 38% osób, które oglądają materiały w tym serwisie. Najwięcej osób (27%) śledzi od 3 do 5 kanałów, 22% 6-10 kanałów, a 19% od 11 do 25 kanałów. Z opcji „Subskrybuj kanał” korzystają głównie osoby młode w wieku 15-24 lata (62%), wśród 25-34-latków wynik ten to 38%, na trzecim miejscu znalazła się grupa wiekowa 50+, gdzie 16% śledzi swoje ulubione kanały. YouTube w Polsce odwiedza miesięcznie 15,4 mln użytkowników, co jest rezultatem o 2 mln lepszym niż rok temu. Ten serwis wideo może pochwalić się świetnymi wynikami na całym świecie, obecnie co minutę trafia tam ponad 100 godzin materiału wideo, a co miesiąc liczba odwiedzających wynosi 1 mld (to prawie jedna na dwie osoby w Internecie).

Z badania wynika, że Internet w naszym życiu odgrywa coraz większą rolę i to on jest głównym medium. Coraz więcej Polaków porzuca telewizję na rzecz Internetu, a niestety polskie stacje nie mają żadnego pomysłu na siebie. Niemal połowa z Nas nie wyobraża sobie wakacji bez dostępu do sieci. Mam nadzieję, że jednak podczas wyjazdu większość wstaje od komputera i idzie zrobić coś znacznie ciekawszego. Szumnie i raczej błędnie zapowiadana era Post-PC jeszcze nie dotarła do naszego kraju i aż 99% nadal nie wyobraża sobie komfortowego przeglądania Internetu bez komputera. Mobilne urządzenia sprawdzają się głównie wtedy, gdy nie mamy dostępu do desktopa czy laptopa. Coraz częściej przeglądamy sieć również poza domem. Spora część użytkowników nie wyobraża sobie zaplanowania podróży bez skorzystania z narzędzi Google, gdzie najpopularniejszym są Mapy. Wyniki pokazują też, że YouTube odgrywa coraz większą rolę i dla wielu z nas jest on w stanie zastąpić tradycyjną telewizję.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (19)