Potężna awaria OVH, brak zasięgu w telefonach komórkowych (aktualizacja)

Potężna awaria OVH, brak zasięgu w telefonach komórkowych (aktualizacja)
19.11.2021 09:50
Awaria OVH
Awaria OVH
Źródło zdjęć: © downdetector

Trwają poważne utrudnienia, prawdopodobnie w wyniku awarii OVH. Brak zasięgu zgłaszają m.in. abonenci sieci Play, Plus, Orange i T-Mobile. Nie działa także internet UPC czy usługi banku ING. OVH zaprzecza, że jego awaria ma związek z awarią w Play.

Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, trwa potężna awaria chmury OVH i to prawdopodobnie w jej wyniku nie działa szereg usług i serwisów internetowych. W telefonach abonentów sieci Play, Orange, T-Mobile i Plus brakło zasięgu, a w internecie nie można korzystać z niektórych stron. Wszystko wskazuje na to, że to efekt usterki w serwerowni OVH w Warszawie. PR firmy OVH zaprzecza jednak, że obydwie awarie mają ze sobą związek (więcej w aktualizacji poniżej).

Problem został już zidentyfikowany i trwają prace naprawcze. W tym momencie nie wiadomo jednak, jak długo potrwają utrudnienia. Usterka ma w praktyce zasięg ogólnopolski. Tylko w ciągu ostatnich kilkunastu minut problem z siecią Play zgłosiło przeszło 14 tysięcy osób. Równolegle w serwisie downdetector pojawiły się zgłoszenia dotyczące OVH.

Raporty spływają głównie z dużych miast, w tym Warszawy, Katowic, Łodzi czy Wrocławia. Problemy rozpoczęły się tuż po godzinie 9:00. Użytkownicy zgłaszają różnego rodzaju usterki, ale w praktyce telefony po prostu straciły zasięg, więc nie da się zarówno dzwonić, wysyłać SMS-ów, jak i korzystać z internetu mobilnego.

Jak wynika z dodatkowych informacji zamieszczonych w sieci przez OVH, awaria jest spowodowana wyciekiem wody w jednej z serwerowni. Można więc sądzić, że problem jest poważny, a jego usunięcie może być czasochłonne.

Aktualizacja, godz. 10:25

Jak wynika z aktualizowanych na bieżąco informacji w serwisie downdetector, większość użytkowników nie powinna już doświadczać problemów z zasięgiem sieci. Liczba zgłoszeń o awarii, na przykładzie sieci Play, spadła do poziomu około 1000 raportów tuż po godzinie 10:00.

Aktualizacja, godz. 11:10

Choć ze statusów OVH wynika, że wciąż trwa usuwanie skutków awarii, znakomita większość użytkowników najprawdopodobniej już ich nie odczuwa. Liczba zgłoszeń problemów w serwisie downdetector w przypadku sieci Play spadła do kilkuset w ciągu kwadransa, pozostałe usługi mają ich zauważalnie mniej.

Aktualizacja, godz. 12:35

W sprawie awarii skontaktował się z nami Łukasz Cichy z agencji PR zajmującej się OVH, który zadeklarował, że opisywany problem nie ma związku z awarią u operatora Play. Zgodnie z deklaracją, obydwie awarie jedynie przypadkiem nałożyły się w czasie. Oficjalne oświadczenie firmy mamy otrzymać w najbliższych godzinach.

Programy

Aktualizacje
Aktualizacje
Nowości
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (126)